شناسهٔ خبر: 6690 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمبود انجمن‌های علمی وزارت علوم در حوزه هنر

دبیر کمیسیون انجمن های علمی کشور با اشاره به چهار انجمن علمی که در حوزه هنر در دو سال گذشته در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است گفت: تعداد انجمن های علمی وزارت علوم در حوزه هنر کم است و لازم است انجمن های علمی بیشتری در این حوزه ایجاد شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ دکتر ˈمرتضی براریˈ بعدازظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی علم که در سالن همایش های بوستان نظامی گنجوی برگزار شده بود، گفت: انجمن های علمی به پیشنهاد اساتید یک رشته ایجاد می شوند بطوریکه اکنون انجمن علمی ریاضی قدمتی ۵۰ ساله و انجمن علمی فیزیک قدمتی ۴۰ ساله دارند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۳۲۰ انجمن علمی از وزارت علوم مجوز گرفته اند که بیش از سه هزار و ۲۰۰ استاد عضو این انجمن ها هستند.

براری ادامه داد: همچنین یک سری انجمن های علمی نیز هستند که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز می گیرند و تعدادی انجمن علمی نیز در حوزه محیط زیست و هنر نیز وجود دارند.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات با نقش انجمن های علمی کشور همچنین گفت: انجمن های علمی کشور در تدوین نقشه جامع علمی کشور، سند تدوین نقشه تولیدات علمی کشور، ممیزی علم و فناوری و رصد علمی کشور نقش فعالی داشته اند.

براری ادامه داد: همچنین در سال بیش از ۳۵۰ همایش ملی و بین المللی توسط انجمن های علمی برگزار می شود و نیز ۲۳۰ مجله علمی پژوهشی توسط این انجمن ها به چاپ می رسند.

همایش بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با شعار همکاری های آب، اشتراک داده ، دانش و نوآوری بعدازظهر چهارشنبه در سالن همایش های بوستان نظامی گنجوی برگزار شد.

نظر شما