درباره ما

   «فرهنگ امروز» در آغاز دور جدید فعالیت خود به عنوان «نخستین پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی فرهنگ و علوم‌انسانی» در تلاش است تا ضمن پوشش تحولات اخبار علوم‌انسانی، کلیه مسائل و رویدادهای علوم‌انسانی کشور را به بوته تحلیل و تبیین بکشاند، تا از این مجرا مسائل نظری و مبنایی علوم‌انسانی را مورد نقادی جدی قرار دهد؛ و در این راه با تکیه بر آراء اصحاب و بزرگان و اندیشمندان علوم‌انسانی کشور و به دور از هرگونه نگاه سیاسی، شرایطی جهت شکل‌گیری تضارب آراء فراهم گردد.

   تمرکز «فرهنگ امروز» بر علوم‌انسانی مانع از این نخواهد شد که سایر شقوق فرهنگی جامعه به فراموشی سپرده شود؛ از این رو «فرهنگ امروز» بر خود مقرر داشته است تا راهبرد تحلیلی خود در علوم‌انسانی را نسبت به مقولاتی نظیر هنر، سبک زندگی و مدیریت فرهنگی تسری دهد. مقولاتی که پیوند عملی و نظری آنها با علوم‌انسانی انکارناشدنی است.

   «فرهنگ امروز» در راستای تحقق این هدف مقدس ضمن باور به ضرورت انجام این اقدام در قالب کار رسانه‌ای و انتقاد از غفلت از چنین امر مهمی در فضای رسانه‌ای کشور، دست همه دغدغه‌مندان فرهنگ و اندیشه کشور را به گرمی می‌فشارد و در این بین از نظرات، پیشنهادات و انتقادات کلیه مخاطبین خود به گرمی استقبال می‌کند.

   «فرهنگ امروز» امید دارد با یاری ایزد منان و تلاش و ممارست هیأت تحریریه خود و همکاری اصحاب اندیشه رسانه‌ای باشد برای علوم انسانی. «فرهنگ امروز» به‌عنوان یک رسانۀ متمرکز بر موضوعات علوم انسانی و اجتماعی، تمام توانش را به کار خواهد گرفت تا فارغ از هر نوع پیش‌داوری نسبت به افراد و موضوعات، واسطه‌ای باشد بین جامعه و دانشگاه. امید است تلاش جمع همکاران «فرهنگ امروز» منجر به شکل‌گیری محملی جهت طرح کلیه‌ی آرا و نظرات افراد و جریان‌های فکری و معرفتی فعال در فضای فکری کشور گردد؛ چراکه بر این باور استواریم که نمی‌توان با مسئله‌ی تفکر و اندیشه، با حذف و گزینش برخورد کرد.

عیار اندیشه و تفکر، در مواجهه با مسائل یک جامعه مشخص می‌گردد و تاریخ تفکر، این مسئله را به‌خوبی عیان می‌سازد که تفکرات و اندیشه‌هایی در تاریخ ماندگار شده‌اند که توانسته‌اند نسبت وثیقی با مسائل محیط بیرونی خود برقرار کنند و از مجرای دیالکتیک و مواجهه‌ی استدلالی، بر گفتارها و جریان‌های رقیب فائق آیند. این راه و روشی است که تاریخ اندیشه به «فرهنگ امروز» آموخته است. این مشی ماست و آمده‌ایم که با آن ماندگار شویم.

تلگرام: telegram.me/farhangemrooz

ایمیل(جهت ارسال مطالب): info@farhangemrooz.com

اینستاگرام: @farhangemrooz

مدیرمسئول: امیرابراهیم رسولی

پیشنهادات و انتقادات خود را بصورت پیامک به شماره ۳۰۰۰۶۰۲۵ یا به رایانامه info@FarhangEmrooz.com ارسال فرمایید.
آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، کوچه شیرزاد شرقی، پلاک ۱۴، واحد ۱

تلفن: ۶۶۷۶۳۵۸۲

برای تهیه شماره‌های پیشین ماهنامه با شماره  تماس بگیرید. 

همچنین می‌توانید از کادر زیر جهت تماس با ما استفاده نمایید.

ارتباط با فرهنگ امروز: