شناسهٔ خبر: 62919 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

طراحی انیمیشن و ساخت موشن گرافیک

فناوری امروزه انیمیشن، عملکردهای مختلفی دارد از موارد بسیار کاربردی گرفته تا صرفاً تزئینی. انیمیشن و موشن گرافیک که در این مقاله در حال تحلیل آن هستیم از نظر موضوعی، تزئینی است. برای ساخت موشن گرافیک و انیمیشن، تیم بسیار حرفه ای دست به دست هم میدن و بعد از کلی هزینه و زمان، آن را به اتمام می رسانند.

امروزه انیمیشن، عملکردهای مختلفی دارد از موارد بسیار کاربردی گرفته تا صرفاً تزئینی. انیمیشن و موشن گرافیک که در این مقاله در حال تحلیل آن هستیم از نظر موضوعی، تزئینی است. برای ساخت موشن گرافیک و انیمیشن، تیم بسیار حرفه ای دست به دست هم میدن و بعد از کلی هزینه و زمان، آن را به اتمام می رسانند.

آیکون ها، قطعه انیمیشن محصولی است که بطور خاص در تمام مراحل توسط استودیوی های انیمیسن سازی، ساخته شده است.

موشن گرافیک و یا انیمیشن راه فوق‌العاده‌ای برای کسب و کاره‌ای کوچک با بودجه کم برای امتحان اینکه بازاریابی ویدوییی برای آنها جواب می دهد یا نه هست. شما حتی می توانید آنها را با لپ تاپ خود با یک نرم افزاری حتی فتوشاپ و افترافکت به ساخت موشن گرافیک بپردازید.

برای برند های بزرگتر به ویژه آنهایی که محصولات زیاد و فنی دارند، موشن گرافیک و انیمیشن می تواند راهی خوب برای شکستن موضوعات پیچیده به ویژگی های یک رسانه ساده که هرکسی می تواند به خوبی آن را درک کند، موثر باشد.

وظیفه:

ایجاد یک قطعه انیمیشن با استفاده از ابزارهای مشخص با هدف تبلیغ مجموعه های آیکون.

ابزار:

نرم افزار افتراکت، نرم افزار ایلوستریتور

روند کار:

ایده عکس انیمیشن بر اساس مجموعه آیکون های عید پاک توسط موسسات انیمیشنی ساخته شده است. با الهام از سبک آنها، طراح انیمیشن تصمیم میگرید که دو نمونه از آنها را به عنوان تم اولیه برای نمونه موشن گرافیک انتخاب کند. این اثر نه تنها اهداف تزئینی و سرگرمی دارند بلکه هدف تبلیغاتی نیز ممکن هست داشته باشند. زیرا قرار بود به نسخه های انیمیشن تبدیل شود تا آیکون ها به عنوان محصولی برای خریداران معرفی شود. به نوعی، این کار معمول نبود زیرا طراح می خواست این ایده را با تمرین ابزار Shape نرم افزار افترافکت ترکیب کند.

لازم به ذکر است که پیش از این، انیمیشن ها برای کارهای استودیویی در Adobe After Effects از طریق روش سنتی کنار هم قرار دادن تصاویر و چسباندن آنها همچنین از دستکاری آنها در After Effects ساخته شده بودند. با وجود بسیاری از ویژگیهای مثبت، این روش پردازش تصاویر برای موشن گرافیک، دارای یک عیب عملی مهم برای پروژه های پیچیده است: عناصر، که دستکاری می شوند، شایع تر هستند و به همین دلیل نسبت به تغییرات در شکل ویا اندازه بسیار حساس هستند.

بنابراین، این عکس به نوعی آزمایش تبدیل شد زیرا طراح با استفاده از ابزار After Effects به نام Shape، آن را به عنوان اولین کار جدی ساخته است. این ابزار بسیار کاربردی است و به طراح این امکان را می دهد تا اشکال را تغییر داده و تصاویر و عناصر را به روشی صاف و ریز با فرصت های تنظیم پیچیده تبدیل کند.

نکته مهم دیگر در مورد Shape این است که ایجاد سایه پویا، طبیعی، سرزنده و مطابق با حرکت اشیاء را ممکن می سازد، در انیمیشن ارائه شده قابل مشاهده است. این بار کار با سایه پویا به دلیل ابزار Shape بسیار ساده تر بود. این سطح از توانایی های عملکردی بالاتری را برای ایجاد کارهای گرافیکی پیچیده تر و جالب تر در اختیار طراحان قرار می دهد.

قطعه انیمیشن عید پاک اولین اثری بود که کاملاً مبتنی بر After Effects Shape بود و این عکس به طراح این فرصت را داد تا تمام مزایای آن را حس کند. از آن زمان، طراح انیمیشن به طور فعال استفاده از Shape مشغول کار با انیمیشن برای رابط هایی است که امروزه در لیست موشن گرافیک های برتر مفید واقع شده است.

مزایای اصلی ابزار Shape که باید به آنها اشاره شود موارد زیر است:

این ابزار ویژگی های بیشتری نسبت به PNG را ارائه می دهد.

این ابزار پردازش خودکار و تنظیم تغییرات را در هنگام دستکاری با یک تصویر، فراهم می کند.

این ابزار، حجم فایل خروجی کار را به میزان قابل توجهی کمتر می کند و این ویژگی باعث می شود در هنگام ارسال فایل ها به مشتریان، سریعتر انجام شود، همین موضوع باعث جذابیت در کار می شود.

این یک فایل واحد را ایجاد می کند بدون اینکه آن را به عناصر موجود در PNG متصل کند.

پردازش تصاویر برای موشن گرافیک، همیشه خلاقانه و پر از کار کامل در مورد جزئیات و تفاوت های ظریف است. بنابراین، ابزارها و ویژگیهایی که به موشن گرافیک فرصت می دهند تا سریعتر پردازش تصاویر را از دست ندهد و باعث از بین رفتن کارآیی شود، همیشه مورد توجه طراحان قرار گرفته است. جا دارد اینجا اضافه کنیم، وب سایت طلوع فیلم tolofilm.com  خدمات موشن گرافیک را در سطح حرفه ای ارائه می دهد. بنابراین، بدیهی است که آنها باید مورد توجه برنامه نویسان برای طراحی نرم افزار قرار بگیرند. و بدون شک، این همه منصفانه است که در مورد ابزار Shape of Effects بگوییم.

نظر شما