شناسهٔ خبر: 63556 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

گوگل ادوردز چیست و چه کاری انجام می دهد؟

گوگل ادوردز چیست و چه کاری انجام می دهد؟

مهم نیست که شما یک مشاور، فریلنسر یا صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، همه به دنبال افزایش مشتری و فروش بیشتر هستند. با رشد اینترنت و فناوری های دیجیتال طی دهه گذشته یکی از راه های جذب مشتری و افزایش فروش ثبت نام در  Google AdWords است. اگرچه  گوگل ادوردز در حال حاضر بزرگترین شبکه جستجوی تبلیغ و پرداخت آنلاین است اما هنوز میلیون ها کسب و کار وجود دارند که هرگز از آن استفاده نکرده اند. با نادیده گرفتن گوگل ادوردز نه تنها میلیون ها مشتری بالقوه و امکان فروش بیشتر را از دست می دهند بلکه به رقبای خود نیز امتیاز و فرصت بیشتری برای جذب مخاطب و دیده شدن می دهند. در این مطلب ما قصد داریم به سوال گوگل ادوردز چیست یک جواب دقیق و کامل بدهیم تا شما بتوانید با استفاده از آن کسب و کار خود را رونق بدهید.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز که با نام Google Ads نیز شناخته می شود در سال 2000 اندکی پس از گوگل راه اندازی شد. گوگل ادوردز یکی از راه های کسب درآمد گوگل از طریق تبلیغات است. در حال حاضر گوگل محبوب ترین وب سایت در جهان با رتبه الکسا است و بیش از 42 میلیارد در ماه درآمد دارد. اگر می خواهید دنیا از وجود شرکت یا کسب و کار شما مطلع شود گوگل ادوردز محل مناسبی برای تبلیغات شما است.

به این فکر کنید که اگر می توانستید در صفحه ی اول گوگل یک آگهی تبلیغاتی منتشر کنید چه تعداد مشتری جدید شما را می دیدند؟ گوگل ادوردز دقیقا همین کار را برای شما انجام می دهد. صاحبان کسب و کار با پرداخت هزینه ای از گوگل می خواهند تبلیغ شان را به کاربرانی که به کالا  یا خدمات آنها علاقه مند هستند ارائه دهید. گوگل نیز این کار را بر اساس فیلترهای مختلفی انجام می دهد و کاربران را بر اساس کلمات کلیدی مورد جستجو، کشور و نوع دستگاهی که از آن استفاده می کنند دسته بندی می کند. برای اینکه دقیقا بدانید گوگل ادوردز چیست و چه کاری انجام می دهد تصویر زیر را ببینید.

هر کلمه کلیدی می تواند از صفر تا هفت جایگاه تبلیغاتی در هر صفحه ی گوگل داشته باشد. با کلیک بر روی هر یک از این تبلیغات به وب سایت تبلیغ دهنده هدایت می شوید. وقتی این اتفاق بیفتد گوگل ادوردز با ارسال یک بازدید کننده به سایت با موفقیت کار خود را انجام داده است. گوگل بابت این کار دستمزد می گیرد و کاربر نیز امیدوار است در پیدا کردن محصول یا خدمات مورد نظر خود موفق شده باشد.

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

در ادامه ی بررسی گوگل ادوردز بهتر است به نحوه ی کار آن نیز اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید در گوگل ادوردز تبلیغات خود را ثبت کنید باید بدانید چطور کار می کند و چه مقدار هزینه باید برای آن بپردازید. البته یادتان باشد که یک تولید محتوا مناسب برای سایت خود در نظر داشته باشید تا گوگل سایت را اسپم تشخیص ندهد.

پس از ثبت نام سایت خود در گوگل ادوردز و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت باید منتظر بمانید تا گوگل ادوردز پس از بررسی شرایط شما یک مبلغ برای هر کلیک به شما اعلام کند، هر چه پیشنهاد پرداخت شما نزدیکتر یا بیشتر از مبلغ مورد نظر گوگل باشد امکان انتخاب شما توسط گوگل ادوردز بیشتر خواهد بود. به طور مثال اگر تبلیغ کننده A برای هر کلیک 5 دلار پیشنهاد کند در حالی که تبلیغ کننده B برای هر کلیک 4 دلار پیشنهاد داده است، تبلیغ کننده A موفق می شود جایگاه اولین تبلیغ در صفحه ی اول را کسب کند و تبلیغ کننده B جایگاه دوم را به دست خواهد آورد. در نگاه اول شاید تفاوت جایگاه اول و دوم تبلیغات در صفحه ی اول گوگل چندان مهم به نظر نرسد اما اگر به میانگین نرخ کلیک بر اساس موقعیت تبلیغات منتشر شده در گوگل نگاهی بیندازید احتمالا نظرتان عوض خواهد شد.

در واقع روی یک تبلیغ در جایگاه اول نزدیک 5,876 بار کلیک شده است و این رقم در تبلیغ جایگاه دوم به 3,700 کلیک و در جایگاه سوم به 1,828 کلیک تقلیل پیدا کرده است.

چطور از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

امیدواریم تا اینجا جواب سوال گوگل ادوردز چیست را گرفته باشید. در ادامه قصد داریم بگوییم چطور می توانید در گوگل ادوردز ثبت نام و از آن استفاده کنید.

1. برای این کار به آدرس گوگل ادز بروید و بر روی دکمه Start Now کلیک کنید.

2. اگر اکانت گوگل یا جیمیل دارد در این قسمت جیمیل خود را وارد کنید و گزینه ی Next را بزنید. در غیر اینصورت بر روی Create Account کلیک کنید تا یک اکانت برای خود بسازید تا بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

3. بعد از ورود به اکانت خود در پایین صفحه  روی گزینه Switch to Expert Mode کلیک کنید.

4. سپس صفحه ی زیر را مشاهده می کنید، که مهم ترین مرحله ثبت نام در گوگل ادوردز است. در این قسمت شما باید روی گزینه Create an account without a campaign کلیک کنید تا دچار مشکلات بعدی برای وارد نکردن اطلاعات کریدیت کارت نشوید.

5. پس از کلیک بر روی گزینه Create an account without a campaign شما به صفحه ی بعد که مربوط به تایید اطلاعات کشور، زمان و پول رایج مورد استفاده می باشد، می شوید. کشور و زمان خود را انتخاب کنید و سپس بر روی SUBMIT کلیک کنید.

6. در این مرحله شما بدون استفاده از کریدیت کارت موفق به ساختن اکانت گوگل ادز شدید. در آخر نیز بر روی گزینه ی EXPLORE YOUR ACCOUNT کلیک کنید. پس از این مرحله شما می توانید به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت سایت خود بگردید.

البته گوگل ادوردز در ایران قابل دسترسی نیست و باید با فیلترشکن به این سایت وارد شد. اگر برای سایت خود نیاز به تبلیغات گوگل ادوردز دارید و قصد دارید که در صفحه اول گوگل دیده شوید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

برچسب‌ها:

نظر شما