شناسهٔ خبر: 41074 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فلسفه جامعه‌شناسی» و «منطق تحقیقات علوم انسانی» منتشر می‌شوند

محمدتقی ایمان، عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز این روزها نگارش دو کتاب «فلسفه جامعه‌شناسی» و «منطق تحقیقات علوم انسانی» را به پایان برده و به زودی نیز ترجمه کتاب «روش‌شناسی تحقیق در حوزه مدیریت» به کوشش وی منتشر می‌شود.


«فلسفه جامعه‌شناسی» و «منطق تحقیقات علوم انسانی» منتشر می‌شوند

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمدتقی ایمان در گفت‌وگویی با اشاره به تالیف کتاب «فلسفه جامعه‌شناسی» عنوان کرد: این کتاب که در دو مجلد تدوین شده مشتمل بر مبانی فلسفی جامعه‌شناسی است و نگارش آن حدود یک سال و نیم به طول انجامیده است.
 این عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز ادامه داد: در این کتاب بر اساس یک بازه تاریخی نظریه‌های جامعه‌شناسی افرادی چون مارکس، دورکیم و... نیز بررسی شده و قرار است که این کتاب از سوی انتشارات حوزه و دانشگاه منتشر شود.
وی از نگارش کتاب دیگری با عنوان «منطق تحقیقات علوم انسانی» خبر داد و افزود: در این کتاب نیز فلسفه و منطق تحقیقات علوم انسانی و روش‌شناسی آن بررسی و تلاش شده تا این موضوع که چه مبانی فلسفی و منطقی در تحقیقات علوم انسانی وجود دارد و چه عناصری روی آن تاثیرگذار است، تحلیل شود.
به گفته ایمان، کتاب «منطق تحقیقات علوم انسانی» قرار است توسط انتشارات سمت منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
این استاد دانشگاه در پایان از اتمام ترجمه کتاب «روش‌شناسی تحقیق در حوزه مدیریت» خبر داد و گفت: نسخه انگلیسی این کتاب توسط جان کر و همکارش نوشته شده و این کتاب با هدف بررسی بنیان متدولوژی تحقیق در حوزه مدیریت از سوی انتشارات دانشگاه شیراز برای ترم تحصیلی آینده منتشر می‌شود.

نظر شما