شناسهٔ خبر: 25052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فقدان وزیر علوم بر روند موفقیت های علمی کشور تاثیر گذار است

برخی از دانشگاهیان سمنان، فقدان وزیر را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نوعی خسران می دانند و معتقدند: این امر می تواند در روند موفقیت های علمی کشور تاثیرگذار باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ 'محمد فرهادی' از سوی رییس جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه سمنان در این خصوص  گفت: فرهادی که در دوره اصلاحات وزیر بوده کارنامه به نسبت مناسبی است و با وجود فعالیت در دولت اصلاحات فردی معتدل هستند و بیشتر از اینکه سیاسی باشد فنی است.

'رحمان سعادت' افکار عمومی دانشگاهیان را نسبت به فرهادی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدوارم با رای اعتماد مجلس به آقای فرهادی شاهد ساماندهی امور در این وزارت خانه باشیم.

وی گفت: مجلس باید با رای اعتماد به فرهادی به این روند خاتمه داده تا مسوولان نظام به دغدغه های اصلی که مسایل اقتصادی و اجتماعی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: تحولات علمی امروز به سرعت در حال گسترش است و نداشتن وزیر در این وزارتخانه مهم می تواند بر روی مسایل علمی و فعالیت های پژوهشی تاثیر گذار باشد و کند شدن فعالیت های علمی یکی از تبعات آن است که خود را در ماههای آینده نشان می دهد.

سعادت با تاکید بر اینکه در بررسی صلاحیت افراد برای تصدی وزارت علوم، تعهد مهم است افزود: اما وزارت علوم دستگاهی تخصصی است و در مسایل پژوهشی و علمی از جایگاه بالایی برخوردار و مهم است.

وی ادامه داد: باید فردی در این وزارت خانه فعال شود که سوابق علمی و پژوهشی خوبی داشته باشد و گزینه هایی که تاکنون معرفی شده اند استاد کامل و دارای سوابق روشن علمی بودند.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: متاسفانه دیدگاه سیاسی خاص بر روی بخش معتدل دولت و مجلس در بررسی وزرای پیشنهادی تاثیر گذاشته و این می تواند در روابط بین قوا نیز موثر باشد.

یک استاد دیگر دانشگاه سمنان نیز سوابق دکتر فرهادی را خوب دانست و گفت: اطلاع کافی از برنامه های ایشان ندارم اما شناختی عام نسبت به سوابق اجرایی که در سطح مدیریت ارشد فعالیت داشته اند دارم.

'کیوان کرامتی' با تاکید بر رعایت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مسایل آموزش عالی که در جمع دانشگاهیان بارها مطرح کرده اند افزود: رعایت خطوط قرمز نظام برای بررسی صلاحیت افراد پیشنهادی امری اجتناب ناپذیر است.

وی از نمایندگان مجلس خواست با دقت نسبت به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب، نسبت به ارزیابی و رای اعتماد به وزیر پیشنهادی رای دهند.

این استاد دانشگاه، وزارت علوم را وزارتخانه ای مبتنی بر مسایل علمی، پژوهشی، فسلفی و ... دانست و گفت: برخی حساسیت ها نیز در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما