شناسهٔ خبر: 14324 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید مجلس و وزارت علوم بر بودجه‌ریزی سال 94 بر اساس سرانه‌ دانشجویی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از دعوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در جلسات وزارت علوم خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ محمد حسین امید درباره جلسه سه‌شنبه گذشته وزیر علوم و تعدادی از معاونان وی با نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: در این جلسه وزیر علوم و تعدادی از معاونان وی از جمله معاون آموزشی، حقوقی و پارلمانی، اداری مالی، فرهنگی و همچنین مدیرکل حوزه وزارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه هر یک از معاونان به طور خلاصه برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه‌های وزارتخانه در سال جدید را به اطلاع اعضای کمیسیون آموزش مجلس رساندند، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان نیز به بیان دیدگاه‌ها و سئوالات خود پرداختند و در نهایت به سئوالات نمایندگان پاسخ داده شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: همچنین از نمایندگان مجلس دعوت به عمل آمد که برای بحث‌های عمیق‌تر در مسائل آموزش عالی و مشارکت در برنامه آمایش و ساماندهی دانشگاه‌های جدیدالتاسیس در کشور در جلسات وزارتخانه حضور پیدا کرده و دیدگاه‌های خود را برای کمک به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مرتبط با آموزش عالی و نیز برنامه‌های این حوزه اعلام کنند.

امید با بیان اینکه جلسه برگزار شده بسیار صمیمی و پربار بود، تصریح کرد: نظرات بسیار خوبی توسط نمایندگان ارائه شد که قطعا مورد استفاده مدیران وزارت علوم در برنامه‌های سال جاری آنها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین به مسئولیت وزارت علوم برای تحقق شعار سال ۹۳ به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مسئولان وزارت علوم اشاره شد و برنامه‌هایی که وزارتخانه برای تحقق این شعار محوری در نظر گرفته است، اعلام شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین با بیان اینکه در این جلسه موضوع توزیع بودجه سال ۹۴ بر مبنای سرانه دانشجویی نیز مورد تاکید قرار گرفت، گفت: تاکید بر این شد که سیستم بودجه‌ریزی، سرانه‌ای شود و وزارت علوم نیز اعلام کرد که از همین هفته کارگروه‌های مربوط به بررسی راهکارهای اجرایی این طرح تشکیل می‌شود تا بودجه‌ریزی سال ۹۴ بر اساس سرانه دانشجویی انجام شود.

امید یکی دیگر از محورهای مورد بحث در این جلسه را مدیریت هزینه و اجرای حسابداری تعهدی در سال جاری و نیز اجرای طرح‌های نمونه برای ایجاد ساختمان‌های سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با آلایندگی‌های پایین عنوان کرد و افزود: در حوزه‌های دیگر نیز معاونت‌ها، برنامه‌های خود را اعلام کردند که درباره آنها بحث شد.

نظر شما