شناسهٔ خبر: 9690 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دعای پورمحمدی برای رسانه ملی

علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه سیما که عصر دیروز در افتتاحیه سومین جشنواره جام‌جم تجلیل شد، از خدا خواست پول‌های بیش‎تری به رسانه ملی بدهد تا برنامه‌های بهتری بسازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مراسم افتتاحیه جشنواره تلویزیونی جام جم عصر دیروز شنبه ۱۴ دی ماه با حضور مهدی فرجی دبیر این جشنواره، علی دارابی معاون سیما، علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه سیما و همچنین جمعی از مدیران شبکه ها و هنرمندانی همچون انسیه شاه حسینی، ابوالفضل جلیلی، محمد صالح اعلا، سروش صحت، رامبد جوان، اشکان خطیبی، سیدضیاالدین دری محمد جعفر خسروی، نورالدین آفی و ... برگزار شد.

این مراسم که اجرای آن بر عهده منصور ضابطیان بود با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد و در ادامه دبیر جشنواره درباره روند آثار ارسال شده به بخش مسابقه جشنواره توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه علی دارابی و مهدی فرجی از پوستر جشنواره رونمایی کردند و تمبر یادبود سومین جشنواره تلویزیونی جام جم توسط علی دارابی رونمایی و ممهور شد. همچنین تارنمای جشنواره تلویزیونی جام جم به آدرس www.sarve sima.ir رونمایی شد.

در ادامه این مراسم منصور ضابطیان از ایرج محمدی تهیه کننده آثار تلویزیونی دعوت کرد تا در این باره سخن بگوید که محمدی بیان کرد: جشنواره جام جم هم اکنون شکل حرفه ای به خود گرفته است و من می خواهم اینجا دو مساله را مطرح کنم. این جشنواره هم اکنون در سطح بین المللی برگزار می شود و من فکر می کنم یکی از الزامات کار فرهنگی در این سطح نیروی انسانی و هنرمند حرفه ای است.

محمدی ادامه داد: در دنیای امروز به راحتی می توان با یک موبایل در سطح بین المللی فیلم ساخت. اما برای حرکت حرفه ای در این راستا ما به نیروهای آموزش دیده نیازمندیم و متاسفانه آنچه که در عرصه فرهنگ و هنر دیده شده کمبود وجود چنین نیروهایی بوده است. گاه دیده می شود که هر کس به خود اجازه می دهد که در مقام بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس و ... فعالیت کند. اما نباید در این بخش سهل انگاری کرد.

وی در پایان بیان کرد: آثار سینمایی و تلویزیونی ما را یک جمعیت ۷۰ میلیونی می بیند. خوشبختانه ما ترسی نداریم که کاری مشکل ایدئولوژیک داشته باشد اما آنچه مایه نگرانی است وجود خط ابتذالی است که گهگاه در این آثار دیده می شود.

در ادامه این مراسم منصور ضابطیان از نورالدین عافی خواست تا به جایگاه بیاید و سخن بگوید. نویسنده کتاب "نورالدین پسر ایران" با ذکر خاطره ای از کتاب خود گفت: خاطرات جنگ بسیار تاثیر گذار است به گونه ای که اگر بتوان شجاعت آن مردان را منتقل کرد کشور ما بهشت می شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از من می پرسند که چطور وقتی بارها زخمی می شدم دوباره به جبهه بر می گشتم. جواب من این است که جبهه واقعا بهشت بود. درست است که در آنجا خمپاره و توپ و تانک وجود داشت و یا غذا و امکانات وجود نداشت اما آدم‌های آنجا ساده و یکرنگ بودند.

در ادامه این مراسم علی اصغر پورمحمدی از مدیران سابق صدا و سیما در سخنان کوتاهی از این که برنامه های تلویزیونی را دنبال می کند صحبت کرد و گفت: من سریالهای "بی قرار" و "خانه ای روی تپه" را دیدم که به اعتقاد من "خانه‌ای روی تپه" سریال خوبی بود اما بهتر بود سریال "بی قرار" پایان بندی دیگری می داشت.

وی در پایان گفت:‌ دعا می‌کنم خداوند پول‌‌های زیادی به صدا و سیما عطا کند تا هر روز برنامه‌های بهتری تولید کند.

سخنان پورمحمدی فضای صمیمی همراه با شوخی را همراه کرده بود. در ادامه این مراسم علی دارابی از پاک بودن تولیدات تلویزیونی و رویکرد این سازمان برای تولیدات جهانی سخن گفت.

در پایان مراسم به علی اصغر پورمحمدی، محمد جوان بخت مستندساز، رضا برجی مستندساز، نورالدین عافی، محمدعلی فارسی کارگردان دفاع مقدس، شایسته شوشتریان مدیر پیشکسوت شبکه یک سیما، علی اکبر تحویلیان تهیه کننده، بهروز خوش‌رزم، ایرج محمدی، علی اکبر محلوجیان نویسنده، محمود فلاح تهیه کننده "مختارنامه" و... لوح‌های تقدیری اهدا شد.

سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم در ۶ بخش مجموعه‌های نمایشی، فیلم‌های تلویزیونی، برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی، مستند، پویانمایی و بین‌الملل از ۱۴ تا ۲۵ دیماه برگزار می‌شود.


این جشنواره روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه با معرفی آثار و برنامه‌سازان برتر سیما در ۶ بخش رقابتی با حضور هنرمندان، برنامه‌سازان و مدیران تلویزیون در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما