شناسهٔ خبر: 9437 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نقد ادبی»‌ به زودی مراحل انتشار را طی خواهد کرد

استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از نگارش اثری در حوزه نقد ادبی با رویکرد ذوقی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدعلی آذرشب، پژوهشگر ایرانی زبان و ادبیات عربی، استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه این روزها مشغول نگارش اثری در حوزه نقد ادبی است، گفت: این اثر با هدف افزایش ذوق ادبیاتی مخاطبان نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه ادبیات نه تنها مطالعه و خواندن و حفظ و معنای لغت است بلکه باعث منسجم شدن فکر و ذهن افراد می‌شود، توضیح داد: بنابراین مخاطبان نیازمند این ذوق ادبی برای درک و فهم بهتر ادبیات هستند.

آذرشب در ادامه افزود: من احساس می‌کنم که جوانان با ادبیات به عنوان یک جسد برخورد می‌کنند و این احساس که باید ادبیات به آنها بدهد و باعث حرکت شعوری آنها شود، در آنها صورت نمی‌گیرد بنابراین باید کمک کرد تا ذوق ادبی افراد بالا رود.

این استاد زبان و ادبیات عربی یادآور شد:‌در این کتاب راه و روش‌های آموزش ذوق ادبی به مخاطبان دانشجو بالاخص دانشجویان رشته ادبیات و در نهایت سایر جوانان ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: اثر حاضر در مرحله نگارش است که امیدوارم به زودی برای چاپ ارسال شود.

نظر شما