شناسهٔ خبر: 8938 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرغامی: رسانه‎ها با بیان واقعیات روح امید را در میان مردم زنده نگه دارند

رییس سازمان صدا وسیما، رسانه های کشور را به برخورد حرفه‎ای با شایعات دل‎سرد کننده در جامعه دعوت کرد و از آن‎ها خواست با بیان واقعیات، روح امید را در میان مردم زنده نگه دارند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ سی وچهارمین همایش افق رسانه با موضوع امید و با حضور برنامه سازان و مدیران سراسر کشور در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شد.

رییس سازمان صدا وسیما در این همایش با اشاره به سرمایه گذاری وسیع استکبار برای ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی، گفت: رسانه ها باید با بیان واقعیات و مبارزه با شایعات روح امید را در میان مردم زنده نگهدارند.

عزت الله ضرغامی، موضوعاتی از قبیل آگاهی، رفاه، کار، خانواده، شادی، سلامت، قناعت، کارآمدی، معنویت، مهدویت و سرمایه اجتماعی را از عوامل مؤثر ایجاد امید در مردم دانست و بر ضرورت برنامه سازی هنرمندانه و باورپذیر بر اساس این عوامل تأکید کرد.

وی، سیاه نمایی را از جمله راهبردهای دشمن دانست و گفت: نقد منصفانه و سازنده، نباید بهانه ای برای تخریب و زیرپا گذاشتن خدمات ارزنده دستگاه های نظام شود. مدیران صدا وسیما نیز باید در برنامه های خود به این راهبرد اساسی توجه کامل داشته و فضای کشور را همچنان پرنشاط و امیدوار نگهدارند.

ضرغامی با اشاره به سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آنچه که امروز ملت ایران را در دنیا سربلند و ممتاز کرده است، برخورداری از فرهنگ اسلامی و پافشاری بر حفظ ارزش ها و باورهای دینی است و سردمداران استکبار با قطع صدا و تصویر شبکه های جمهوری اسلامی بر روی ۲۷ ماهواره جهانی، تلاش پرهزینه و بی حاصلی را برای جلوگیری از نفوذ و تأثیرگذاری فرهنگ انسان ساز انقلاب اسلامی در میان مردم جهان انجام می دهند.

رییس سازمان صدا وسیما افزود: در صورت تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت، شبکه های موضوعی جدیدی که جامعه به آن نیاز دارد، راه اندازی خواهد شد.

در این گردهمایی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گزارشی درباره برنامه های این شورا در حوزه علم وفرهنگ ارائه کرد و درباره زمینه های همکاری رسانه با این شورا و اولویت های فرهنگی جامعه سخن گفت.

نظر شما