شناسهٔ خبر: 7191 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فصلنامه علمی- اطلاع رسانی روشنای خرد منتشر شد

فصلنامه علمی- اطلاع رسانی روشنای خرد با دریافت مجور از دبیرخانه منشورات معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران به‌همت مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه الکترونیکی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران؛ دبیرخانه منشورات استان از اعطاء مجوز انتشار به فصلنامه علمی ـ اطلاع رسانی مدرسه آیت الله ایروانی(ره) خبر داد. این نشریه با نام «روشنای خرد» از این پس به پیشخوان نشریات مدارس علمیه استان تهران افزوده خواهد شد. بر همین اساس، مطالب و مقالات این نشریه به دبیرخانه منشورات معاونت پژوهش استان ارسال و پس از تأیید ادبی و محتوایی، و گذراندن مرحله طراحی و صفحه آرایی، آماده انتشار شد. 

بنابراین گزارش، عناوین و نویسندگان مقالات شماره نخست «روشنای خرد» عبارتند از تناسب انسان و صقع ربوبی هستی در عرفان ابن عربی؛ اثر محمد امین زارعی، مطالعه تطبیقی برخی اندیشه‌های موسی بن‌میمون و توماس آکویناس؛ نوشته عبدالحمید مرادی، اغوائات شیطان و راه‌های مقابله با او با رویکردی بر احادیث معصومین؛ به قلم محمدرضا علیپور، بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند در فلسفه اسلامی؛ تالیف حجت الاسلام حامد وفسی، جایگاه وصف حافظیت در جرح و تعدیل راوی؛ اثر مهدی قوچانی و ریشه‌شناسی ماده ح‌وج در قرآن کریم با توجه به مبانی ادبیات عرب؛ مؤلف: امیرحسین یزدانی.

در ادامه مطالب نیز، یک مقاله با نام «تجربه دینی» اثر آلفرد مارتین و ترجمه حسین زحمتکش و همچنین چکیده مقالات مندرج در نشریه به زبان انگلیسی گنجانده شده است. رویکرد علمی این نشریه در شماره های پیش رو، عمدتاً علوم اسلامی و حوزوی خواهد بود و بنا به گفته سردبیر فصلنامه به خصوص مجموعه حکمت اسلامی که فلسفه، عرفان، منطق و کلام را شامل می گردد و نیز الهیات و فلسفه تطبیقی و سایر موضوعات مرتبط با آن می‌پردازد.

صاحب امتیاز نشریه «روشنای خرد» مدرسه علمیه آیت الله ایروانی (ره)استان تهران است و این نشریه به مدیر مسئولی حجت الاسلام حامد وفسی و سردبیری حسین زحمتکش منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان پس از انتشار این فصلنامه برای تهیه آن می‌توانند با مدرسه علمیه مذکور و شماره تلفن ۷۷۴۸۸۹۰۰ الی ۹۱۲ داخلی ۴۰۴ دبیرخانه منشورات استان تهران تماس گرفته؛ یا به پایگاه اینترنتیwww.pajoohesh.howzehtehran.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما