شناسهٔ خبر: 41436 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی روش تالیف آثار حارث بن اسد محاسبی در جدیدترین شماره فصلنامه «اخلاق»

فریبرز راهدان، رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، از انتشارات چهلمین شماره فصلنامه علمی و ترویجی «اخلاق» خبر داد و گفت: در این شماره از فصلنامه به روش تالیف آثار حارث بن اسد محاسبی، فقیه و عارف بصری، پرداخته شده است.

 

بررسی روش تالیف آثار حارث بن اسد محاسبی در جدیدترین شماره فصلنامه «اخلاق»

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فریبزر راهدان، رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، با اشاره به انتشار آخرین شماره فصلنامه علمی و ترویجی «اخلاق» گفت: شماره 40 این فصلنامه که مربوط به تابستان 94 است چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.  فصلنامه «اخلاق» دارای رتبه علمی ترویجی است و از معدود نشریاتی است که در سطح کشور در حوزه اخلاق منتشر می‌شود.
 
رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان بیان کرد: «تبیین ابعاد تربیت کودک در نظام خانواده از دیدگاه اسلام»، «راهکارهای گریز از گرداب فتنه از دیدگاه نهج‌البلاغه»، «تحلیلی بر اصول اخلاقی در فرآیند پژوهش های علوم تربیتی»، «نگاهی تحلیلی به روش تألیف آثار حارث بن اسد محاسبی»، «بررسی میزان توجه به جایگاه خانواده مبتنی بر اخلاق‌مداری در برنامه درسی»، «بررسی رابطه بین سبک زندگی و نگرش دینی با میزان گرایش به سمت مدگرایی دانشجویان»، «بررسی وضعیت اخلاق کار کارکنان دانشگاه بوعلی سینا» و «اخلاق کاربردی» عناوین مقالات چاپ شده در شماره 40 نشریه «اخلاق» است.
 
وی درباره رتبه علمی فصلنامه «اخلاق» اظهار کرد: فصلنامه علمی و ترویجی «اخلاق» رتبه خود را از شورای اعطای مجوزها و امتیازات علمی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گرفته و پرونده علمی این فصلنامه برای ارتقای رتبه از علمی و ترویجی به علمی و پژوهشی به این شورا ارائه شده و در مرحله نهایی ارتقای رتبه است.
 
رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان درباره نحوه دسترسی به فصلنامه اخلاق گفت: نشریه اخلاق از پایگاه فصلنامه «اخلاق» به نشانی www.faslname-akhlagh.ir  قابل دسترس می‌باشد.
 
راهدان افزود: فایل متنی فصلنامه افزون بر تارنمای فصلنامه، از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی  www.isc.gov.ir و تارنمای اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نشانی www.morsalat.ir قابل دسترسی است.
 
وی گفت: علاقه‌مندان به نسخه چاپی مجله می‌توانند از طریق سامانه اشتراک مجلات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مشترک شده و مجله را دریافت کنند. همچنین این مجله برای شخصیت‌های علمی و برخی کتابخانه‌ها و مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی ارسال می‌شود.

نظر شما