شناسهٔ خبر: 40932 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ترکش لغزنده» روی قفسه آبی قرار گرفت

«ترکش لغزنده» رمان آیت دولتشاه از سوی نشر چشمه بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست.

 

«ترکش لغزنده» روی قفسه آبی قرار گرفت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «ترکش لغزنده» رمان آیت دولتشاه که شامل سه بخش می‌شود از سوی نشر چشمه به بازار آمد.
 رمان «ترکش لغزنده» شصت و نهمین کتاب از سلسه کتاب‌های قفسه آبی نشر چشمه است که در ۱۴۸ صفحه منتشر شده است. «بهزاد»، «کامبیز» و «ای در میان جان و...» نام سه بخش این رمان است.
در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «تو خوب می‌فهمی من چی می‌گم. ما دو نفر خوب زبون همدیگه رو می‌فهمیم. بلدیم چه طور رازهای وجود همدیگرو آشکار کنیم. خودت بهتر از هرکسی می‌دونی که این ترکش و این ناله‌ها فقط بهانه‌ست واسه توجیه این سستی و رهاشدگی. قبول دارم انتخاب زیرکانه‌ایه. واسه همین برخلاف بقیه اصلاً دلم برات نمی‌سوزه. انتظار نداشته باش منم گول بازی تو رو بخورم و به حالت ترحم کنم. الآن هم نیازی نیست چیزی بگی. این‌ها پیش من و تو می‌مونه. فقط یادت باشه که من ته این ماجرا رو می‌دونستم. سرنوشت، تقدیر یا هرچی که بوده، تو الآن وارد این بازی شدی و من از این بازی سردرمی‌آرم. من همین جام. برو بازی رو تموم کن و برگرد. اگه تصمیم گرفتی از خرابه‌ها بیای بیرون خوشحال می‌شم اولین نفری باشم که بهت خوش‌آمد می‌گه. همین دیگه. خبر از تو.»
 در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم: «لطفاً هیچی نگو، تکون هم نخور. فقط گوش کن! من سعی می‌کنم خودم آروم و شمرده حرف بزنم، تو هم فقط آروم باش و گوش کن. هرجا هم خسته شدی بهم اشاره کن قطع کنم. تو یه شانس کوچیک چند سانتی اما بزرگ و تأثیرگذار تو زندگیت داری که من و خیلی‌های دیگه آرزوی داشتن اون رو داریم. شانسی که اگر داشتم ممکن بود الآن این‌جا نباشم که بخوام باهات حرف بزنم. درددل کنم یا شاید یه جورایی بهت کمک کنم. تو با اون شانس چندسانتیت مثل من منفعل نیستی و دستت برای انتخاب بازتره. منو به عمد فرستاده‌ن اینجا چون احتمالاً فکر کرده‌ن مقایسه زندگی من با تو می‌تونه تصویر شفاف‌تری از وضعیتت بهت بده و کمک کنه بهترین تصمیم رو بگیری.»
 رمان «ترکش لغزنده» با شمارگان هزار نسخه با قیمت ده هزار و ۵۰ تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.  

نظر شما