شناسهٔ خبر: 37130 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زیباتر»سینا دادخواه به چاپ سوم رسید

دومین رمان «سینا دادخواه» با عنوان «زیباتر» به چاپ سوم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان، دادخواه که پیش از این رمان «یوسف‌آباد خیابان سی‌وسوم» را منتشر کرده است، درباره‌ رمان تازه خود «زیباتر» می‌گوید: «رمان "زیباتر" حاصل ۱۸ماه کار مستمر است، در واقع بیش‌از هرچیزی تلاش‌ کرده‌ام در این اثر به فضاهای جدیدی دست پیدا کنم. این‌بار در"زیباتر" با روایت سوم شخص سراغ روایت داستان رفته‌ام و برشی سه‌ ساله از زندگی پسری دستمایه‌ی اصلی داستان است؛ آشنایی‌ با یک‌ خانواده ماجراهایی را برای او پیش می‌آورد که بخش عمده‌ای از داستان از همین برخورد سرچشمه می‌گیرد.»

نویسنده در رمان «زیباتر» از خلال درگیری‌های عاطفی قهرمان داستان و در مسیر بلوغ حسی و فکری او به نوعی سعی کرده است آشتی و سازگاری میان روحیه‌ مذهبی و مدرن‌ امروزی برقرار کند.

«زیباتر» رمانی است در ۲۵۰ صفحه که روایتی خطی دارد و این‌بار نه از دل یک شهر بلکه از حاشیه‌ها و آدم‌های گوشه‌وکنار این شهر حرف می‌زند.

پیش از این رمان «يوسف‌آباد خيابان سی‌وسوم» برگزيده‌ بخش نظرسنجی جايزه‌ «روزی روزگاری» و كانديدای جايزه‌ ادبی «گام اول» شده بود. نتیجه نظرسنجی بخش کتابفروشان جایزه «روزی روزگاری» بر اساس نظرات ۶۶ کتاب‌فروش اعلام شد و این رمان عنوان بیشترین پیشنهاد خرید را از سوی کتاب‌فروشان به خود اختصاص داد.

در ابتدای این کتاب می خوانیم: «مشروطی به درک. با گیرِ سه‌پیچ کتایون چه می‌کرد؟ مامان تهدید کرده اگر این ترم گند بزند پول توجیبی‌اش را قطع می‌کند. به گالری راهش نمی‌دهد. اِل می‌کند، بِل می‌کند. حیف آن همه دلقک‌بازی سرکلاس. فکر می‌کرد دل خانم دکتر را برده. خیالش از نمره‌ دیفرانسیل راحت بود، ولی هشت را که جلوِ اسمش دیده بود مثل کره‌ آفتاب رفته بود. کلافه و دمغ نشسته بود رو پایه‌های دانشکده و بال خرمگسی هفت رنگ را می‌کَند... رفته بود دستش را بشوید که جلو دستشویی الناز جانانی را دیده بود. قربان خدا و فرشته‌ی ناگهانی نجات. مگر می‌شد منشی ارشد گروه ریاضی آدرس خانوم دکتر را نداشته باشد؟ از جانانی آتوِ حسابی داشت...»

چاپ سوم «زیباتر» با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان توسط  نشر چشمه منتشر شده است.

نظر شما