شناسهٔ خبر: 35972 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان‌ها و رمان‌های جدید در نشر چشمه

پنج مجموعه داستان فارسی جدید در انتشارات چشمه منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ "زنگ هفتم"، "مرد لاابالی بادکنک قرمزم را سوراخ می‌کند"، "وضعیت بنفش"، "سوتیکده سعادت، پرشین فامیلز، دات کام" و "گزنه"عناوین این کتاب‌های داستانی هستند.

"زنگ هفتم" عنوان مجموعه داستان به هم پیوسته‌ای از محمد منصور هاشمی است که ذیل سری آثار "جهان تازه داستان" چشمه منتشر شده است.

اولین مجموعه داستان این کتاب با عنوان "زنگ اول" چنین آغاز می‌شود: "معلوم است دیگر. آخرش من کتک می‌خورم. همین اول گفتم که بعد نگویید چرا آخرش خوب نبود."

این کتاب با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است.

"مرد لاابالی بادکنک قرمزم را سوراخ می‌کند" نوشته علیرضا اجلی است که در ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

اولین جمله این رمان چنین است: "از دفتر تبلیغات کمک‌رسانی به فعالان آنارشیست محدب که بیرون آمد، یک سال بود که کارش را رها کرده بود."

"وضعیت بنفش" را امیررضا مافی نوشته است. این کتاب هم در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است. "وضعیت بنفش" در ۹۵ صفحه و با قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است.

بخشی از متن پشت جلد کتاب:"اتفاقات عجیب در اداره جان‌گیری کم نمی‌افتد. باور کنید زیاد هم هست. حکمت است دیگر. در بورکینافاسو که بودم یک روز باید دختربچه‌ای را به خاطر فقر غذایی می‌کشتم."

"سوتیکده سعادت، پرشین فامیلز، دات کام" آخرین اثر آذردخت بهرامی در نشر چشمه است. آذردخت بهرامی پیش‌تر به هنرآنلاین از انتشار این کتاب خبر داده بود و گفته بود که این کتاب در دولت قبل مجوز نگرفته بود.

عنوان بخش آغازین کتاب این است: "اند اف جی اس کلنگ یا خز و خیلترین روز تولد دنیا!"

این کتاب در ۳۲۱ صفحه و با قیمت ۲۲ هزار تومان منتشر شده است.

و اما "گزنه" آخرین این کتاب‌ها، مجموعه داستانی است از حسن فرهنگ فر که آن هم ذیل سری آثار "جهان تازه داستان" چشمه منتشر شده است.

جمله آغازین داستان "شاه بلوط": "اول فکر کردم صدای رعدوبرق است، سر بلند کردم. دهانش را باز کرده بود، می‌غرید و جلو می‌آمد."

"گزنه" در ۱۰۵ صفحه و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است. این کتاب ۸۰۰۰ تومان قیمت دارد.

"دلواپس کهرم"، "پاره تاریک"، "دگمه‌های بی‌رنگ"، گُ گمه‌های برف" و "چه زود بزرگ شدم!" دیگر آثار این نویسنده است.

نظر شما