شناسهٔ خبر: 28529 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان جایزه کتاب سال دفاع مقدس سوم اسفند معرفی می‌شوند

شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس سوم اسفند ماه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس همزمان با سالروز عملیات خیبر سوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود. بنا بر اعلام سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برای  مراسم اختتامیه شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس از حجت الاسلام حسن روحانی نیز دعوت به عمل آمده است و‌ بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با دفتر وی، قول قول مساعد برای حضور رئیس جمهور در این مراسم داده شده است.

در این آئین ۱۵ اثر برگزیده و ۶۰ اثر شایسته تقدیر معرفی و در کنار آن از برخی فعالان حوزه فرهنگ دفاع مقدس هم تقدیر خواهد شد که شامل فعالان در حوزه نشر، ‌اطلاع‌رسانی، طراح جلد کتاب‌های دفاع مقدس و ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس است.

این مراسم در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس پس از سه سال تأخیر آثار منتشر شده در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲  را بررسی و داوری کرده است. مجموع آثار داوی شده در این دوره از این جایزه ۲ هزار و ۵۶۳ عنوان اثر بود که از این میان آنها ۲۲۳ عنوان به مرحله نهایی راه یافتند.

برای این منظو  ۴۵ داور در ۴۰ جلسه داوری این آثار را بررسی کرده‌اند. جشنواره کتاب سال دفاع مقدس از سوی سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با مشارکت کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما