شناسهٔ خبر: 17108 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حدادعادل: بسیاری نور رهبر انقلاب را پنهان می‌کنند اما ذکر ایشان دنیا را فراگرفته است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: دولت‌ها همواره کار خود را کرده‌اند و در مسیری که رهبری تعیین می‌کنند حرکت نمی‌کنند و این یک واقعیت است. ملاک فقط تمجید لفظی نیست و باید که پیرو رهبری همواره جا بر پای رهبری بگذارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ منظومه گفتمان پیشرفت اسلامی با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران، امیر خوراکیان قائم مقام مرکز نشر انقلاب اسلامی، پرویز سروری، الیاس نادران نماینده مردم تهران، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه رونمایی شد.

در بخشی از این مراسم، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در سخنانی گفت: بسیاری از افراد یا غصه گذشته از دست‌رفته را می‌خورند و یا در خیال آینده به سر می‌برند و از آنچه در زمان حال نقدا در دسترس دارند غافل هستند. این یکی از مشکلات عمومی ما است که دائما غصه آنچه نیامده یا از دست رفته است را می‌خوریم و از موجود غافل هستیم.  برخی عرفا اعتقاد دارند که گذشته و آینده مجموع آن چیزی است که اکنون در اختیار داریم و از آن غافل هستیم و حسرت گذشته و آینده را می‌خوریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: ما باید قدر نعمت وجود رهبری را بدانیم، توجه به گذشته خوب است، فکر آینده نیز باید باشید اما این دو دغدغه نباید ما را از نعمت موجود غافل کند.

وی با اشاره به اینکه در بین مردم ما، محبت بر معرفت غلبه دارد، گفت: شناختن و معرفت پیدا کردن نسبت به انسان‌ها فکر کردن می‌خواهد و فکر کردن نیز دشوار است. ما در مورد حضرت علی(ع) شاهد هستیم که وقتی مجلس روضه ایشان برپا می‌شود چه تعداد زیادی در آن مراسم شرکت می‌کنند و به سر و سینه می‌زنند. اما باید از آنها سوال کرد که نهج‌البلاغه را خوانده‌اید. آیا توافقی بین محبت و معرفت وجود دارد؟ ما این اتفاق را در مورد رهبر انقلاب شاهد هستیم.

حدادعادل با اشاره به نامه‌های محبت آمیز بسیاری که از طرف تعداد زیادی از علاقه‌مندان مقام معظم رهبری برای ارائه به ایشان دریافت می‌کند، گفت: من تردید دارم که همه این عاشقان در زمان پخش سخنرانی مقام معظم رهبری بنشینند و به این سخنرانی‌ها فکر، توجه و یادداشت کنند. در این ۲۵ سالی که از رهبری مقام معظم رهبری می‌گذرد ما همواره بین آنچه مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند و آنچه دولت‌ها عمل می‌کنند فاصله می‌بینیم.

وی افزود: دولت‌ها همواره به ایشان احترام می‌گذراند و با الفاظ احترام‌آمیز از ایشان یاد می‌کنند و فرمایشات گوهربار زیادی را می‌گویند. البته منظورم فقط دولت فعلی و حاکم نیست. دولت‌ها همواره کار خود را کرده‌اند و در مسیری که رهبری تعیین می‌کنند حرکت نمی‌کنند و این یک واقعیت است چون ملاک فقط تمجید لفظی نیست و باید که پیرو رهبری همواره جا بر پای رهبری بگذارد.

این نماینده مجلس با اشاره به داستان و روایت از پیروی سلمان از پیامبر اعظم(ص) گفت: ما هیچگاه مانند سلمان از رهبری حمایت نکرده‌ایم. ما به عنوان مسئولین کشور عادت نداریم که در کارهایمان با اسناد بالادستی توجه کنیم و تصمیمات را با توجه به اسناد بالادستی اتخاذ کنیم. قرآن، قانونی اساسی، سند چشم‌انداز، قانون بودجه و برخی اسناد دیگر از اسناد بالادستی ما هستند. ما تربیت عمل به اسناد بالادستی را اجرا نکرده‌ایم. این مراجعه و توجه به اسناد بالادستی عادت و روش‌نشده است. اگر این مسئله را علاج نکنیم این سکولاریسم عدم رجوع به منابع رخ خواهد داد.  رهبر انقلاب به دین‌دار بودن در سطوح مختلف دعوت می‌کنند اما هرکس برای خود ساز شخصی خود را می‌زند.

حدادعادل با اشاره به خصوصیات برجسته مقام معظم رهبری گفت: به نظر من مهمترین خصوصیت رهبر انقلاب این است که ایشان یک متفکر است و نظم‌دهنده، نظم‌بخش و نظم‌ساز است. اگر ما به سخنرانی برخی دیگر از افراد نگاهی بیندازین متوجه می‌شویم که سخنان آنها تداعی کننده معنا نیست و از مسئله‌ای به مسئله دیگری می‌پرند. اما در مورد رهبری به این شکل نیست. شما اگر سخنان ۱۴ خرداد ایشان را بررسی کنید متوجه این نکته خواهید شد که ایشان بر اساس برنامه و چارچوب دقیق بیانات را ارائه کرده‌‍‌اند و تک‌تک‌کلمات ایشان در جای خود قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منظومه آماده شده حال حاضر به دلیل اینکه به یک اقدام روش‌مند پرداخته است قابل ستایش است، افزود: این که‌ آرمان‌های مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی است، نشان از رفیع بودن قله تفکر ایشان است. ایشان به دنبال یک جنبش است که امت اسلامی به یک قله بزرگ دست پیدا کند و به یک کشور بزرگ تبدیل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آنچه که باید از مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد، جامعیت فکری، علمی، انس با قرآن و نهج البلاغه، علاقه ایشان به فلسفه و کلام اسلامی و توجه ایشان به ادبیات و سیاست است. واقع‌بینی را نیز باید به خصوصیات ایشان اضافه کنیم چرا که ایشان سالها در موقعیت‌های مختلف همچون ریاست جمهوری تجربیات بسیاری را بدست آورده‌اند.

حدادعادل تصریح کرد: آنچه که مهم است تبدیل گفتمان رهبر انقلاب به برنامه اجرایی است. باید بین وظیفه‌های رهبری و کارهای ما در جامعه پلی زده شود.

وی یکی از گفتارهای که احمد بن حمبل نقل کرده و می‌گوید: فضائل علی(ع) ناگفته ماند، دشمنان علی(ع) از روی حسد، بزرگی ایشان را به زبان نیاورند و دوستان نیز از روی ترس او را معرفی نکردند. با این اوضاع که دوست و دشمن فضائل ایشان را پنهان کرده‌اند، شرق و غرب عالم از نور ایشان پر شده است. اکنون نیز در مورد مقام معظم رهبری که نوری از آن نور بزرگ است همین اتفاق روی داده است.

لازم به ذکر است «منظومه گفتمان پیشرفت اسلامی» یکی از آثار تولیدشده توسط مجتمع آموزشی و پژوهشی گفتمان انقلاب اسلامی است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت تهیه شده است.

این مجموعه در ۶ بخش «فرهنگی»، «اجتماعی»، «اقتصادی»، «سیاست داخلی»، «سیاست خارجی» و «آموزش، علم و فناوری» تدوین شده است و سیر آن از کلی به جزئی و به‌صورت «گفتمان‌محوری پیشرفت اسلامی» ــ «گفتمان اصلی بخش» - «گفتمان خُرد» ــ «اولویت گفتمانی» است.

نظر شما