شناسهٔ خبر: 15900 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین‌نامه انضباطی استادان دانشگاه تغییر می‌کند

معاون حقوقی وزارت علوم از تازه ترین تصمیمات این معاونت در خصوص برخورد با آن دسته از استادان و دانشجویان متخلف علمی، خبر داد و گفت: در حال تدوین لایحه ای برای پایان نامه ها هستیم که در صورتیکه که دانشجویان تخلف علمی در مقالات و پایان نامه ها داشته باشند با آنان برخورد می‎شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعدالله نصیری قیداری گفت: معاونت حقوقی وزارت علوم در حال تدوین لایحه ای برای پایان نامه هاست، بر این اساس در صورتیکه دانشجویان تخلف علمی در مقالات و پایان نامه ها داشته باشند با آنان برخورد می شوند.

وی ادامه داد: برخورد با این تخلفات در حوزه استادان نیز در دست اقدام است و هیأت های انتظامی استادان و کمیته های انضباطی دانشجویان در دانشگاهها می توانند به تخلفات مذکور رسیدگی کنند، هر چند این طرحها و لوایح هنوز در دست بررسی و مطالعه در حال طرح در شورای حقوقی است.

معاون حقوقی وزارت علوم از افزودن چندین مورد تخلف به آیین نامه انضباطی اساتید خبر داد و افزود: این مصادیق ابتدا لازم است در مجلس تصویب شود. علاوه بر این، در صورتیکه اقدامات متخلفان بیش از یک تخلف باشد و در واقع عنوان تخلف مجرمانه به شمار آید به قوه قضائیه معرفی می شوند.

نظر شما