شناسهٔ خبر: 14669 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس جدید دانشگاه تهران چگونه انتخاب می شود؟

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست دانشگاه تهران از تشکیل شورای منتخبان این دانشگاه برای بررسی و پیشنهاد نامزدهای اصلح ریاست خبرداد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمد حسین امید افزود: با توجه به نظر رضا فرجی دانا وزیر علوم ، شورای منتخبان اعضای هیات علمی دانشگاه تهران که براساس تعداد استادان هر دانشکده تعیین می شوند، به زودی انتخاب ، و کار بررسی شرایط نامزدهای مطرح برای ریاست دانشگاه را آغاز می کنند.

وی گفت : این افراد همچنین نظر مشورتی خود را در مورد تعدادی از نامزدهای اصلح به وزیر علوم اعلام خواهند کرد.

امید در پاسخ به این سوال که سهمیه هر دانشکده برای عضویت در شورای منتخبان چگونه تعیین شده است؟ گفت: به نسبت تعداد اعضای هیات علمی مشخص شده است و بزودی اعلام می شود.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: شورای منتخبان از بین نامزدهایی که خود را برای ریاست دانشگاه تهران مطرح کرده یا از سوی نهادها و افراد داخل دانشگاه معرفی شده اند، افراد اصلح را انتخاب و نظر مشورتی خود را به وزیر علوم اعلام می کند.

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس منتخب دانشگاه تهران را تأیید نکند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ توضیح داد: شورای منتخبان یک نامزد را برای ریاست دانشگاه معرفی نخواهد کرد بلکه چند نفر را به وزیر علوم پیشنهاد می کند.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه وزیر علوم رئیس دانشگاه تهران را از میان معرفی شدگان با نظر خود انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد، افزود: مانند همه موارد دیگر، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد فرد پیشنهادی موافقت نداشته باشد، وزیر علوم فرد دیگری را انتخاب و معرفی خواهد کرد.

 

** سال۱۳۹۳ ، سال مدیریت هزینه

معاون وزیر علوم در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره برنامه های سال ۱۳۹۳ وزارت علوم گفت: امسال در کنار بحث های کلان، به دلیل اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، ما هم سال ۱۳۹۳ را سال مدیریت هزینه در مجموعه آموزش عالی کشور قرار داده ایم.

امید افزود: بنای ما براین است که در سال جاری مدیریت بهتر و دقیق تر در هزینه ها داشته باشیم؛ از طرف دیگر در بحث انرژی از ابتدای سال تاکنون جلسات متعددی برای آوردن مدیریت سبز به ساختمان های آموزش عالی برگزار کرده ایم.

وی در توضیح این مساله گفت: مدیریت سبز به این معناست که به سمت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیرمانند زمین ، گرمایی و انرژی خورشیدی برویم و در مجموع برای مصرف بهینه انرژی، برنامه های مفصلی داریم.

رئیس کمیته خیرین و واقفین وزارت علوم همچنین گفت: در سال جاری تلاش داریم تا ارتباط و کمک خیرین و واقفین به دانشگاه ها عمومی شود و در سطح کشور گسترش یابد.

سرپرست دانشگاه تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور بیشتر خیرین در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: سال گذشته خیرین زیادی وارد آموزش عالی کشور شدند و بنای ما در سال جاری بر آن است تا همه دانشگاه ها از نعمت کمک های خیرین و واقفین برخوردار شوند.

نظر شما