شناسهٔ خبر: 13850 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص بودجه دانشگاه‎ها در سال 92 کم سابقه بود

معاون اداری مالی وزارت علوم با بیان اینکه بیش از 95 درصد بودجه جاری و بیش از 70% بودجه عمرانی آموزش عالی در سال 92 گفت : تخصیص های سال 92 آموزش عالی رکود چند سال اخیر را شکست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر محمدحسین امید افزود: در بودجه جاری برخی دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی تخصیص های بالای ۹۵ درصد نیز داشتیم که در این مراکز تا نود ونه نیم درصد بودجه جاری تخصیص یافته است و این در حالی است که تخصیص های بودجه آموزش عالی در سال ۹۱ به طور میانگین حدود ۶۴ درصد بوده است.

وی درباره تخصیص های عمرانی مراکز آموزش عالی نیز اظهار داشت : بودجه عمرانی دانشگاهها و مراکز پژوهشی  در سال ۹۱ به طور میانگین ۱۰ درصد تخصیص یافته بود،  که در سال جاری تخصیص این بودجه در برخی از مراکز تا ۷۵ درصد نیز صورت گرفته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن تقدیر از دولتمردان دولت یازدهم افزود: امیدوارم با این اقدام بسیار خوب دولت، دانشگاه ها را در سال جدید با مشکلات کمتری آغاز کنند.

امید ابراز امیدواری کرد : بخشی از کسری های بودجه مربوط به سالهای گذشته  دانشگاهها و مراکز پژوهشی که رقم آن بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال است، توسط دولت تامین شود.
 

نظر شما