شناسهٔ خبر: 13128 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان فرصت مطالعاتی برای دانشگاهیان افزایش می‎یابد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر نحوه اعطای فرصت مطالعاتی خبر داد و گفت: بر اساس تغییرات اعمال شده زمان فرصت‌های مطالعاتی به یک سال افزایش یافت ضمن آنکه تعداد بیشتری از دانشجویان دوره دکتری و اساتید دانشگاه می‌توانند از فرصت مطالعاتی استفاده کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وحید احمدی با اشاره به آخرین تغییرات در زمینه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها افزود: یکی از کارهایی که در شورای بورس دنبال شد، رسیدگی به وضعیت فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دوره دکتری و اساتید بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در جلساتی که برگزار شده در این زمینه مقرر شد تا به جای اینکه بورس‌های گذشته را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، حمایت خود را از فرصت‌های مطالعاتی جدید اعمال کنیم.

وی در این زمینه توضیح داد: مقرر شد تا هم تعداد فرصت‌های مطالعاتی و هم مدت زمان این فرصت‌ها را افزایش دهیم.

احمدی با بیان اینکه در گذشته مهلت فرصت‌های مطالعاتی ۶ تا ۹ ماه بوده است، خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری‌های جدید مقرر شد تا فرصت‌های مطالعاتی تا یک سال تمدید شود و تعداد افراد تحت پوشش این طرح را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: از این رو با فضایی که ایجاد شده است دانشجویان دوره دکتری و اساتید می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و وزارت علوم نیز از آنها هم حمایت خواهد کرد.

به گزارش مهر، بر اساس آیین نامه فرصت‌های مطالعاتی متقاضیان استفاده از آن باید دانشجوی دوره دكتری باشند و از زمان شروع تحصیل آنها بیش از ۳ سال و نیم نگذشته باشد و داوطلبان آزاد (غیر بورسیه) كه مایل هستند از دوره‌های كوتاه مدت استفاده کنند می‌توانند به صورت هزینه شخصی و با پرداخت هزینه از طرف دانشگاه محل تحصیل و یا استاد راهنما و با تسهیلات غیر ارزی و ریالی وزارت علوم اعزام شوند.

دارا بون حد نصاب نمره زبان مورد قبول دانشگاه محل تحصیل براساس آزمون‌های آیلتس، تافل، تولیمو و  MCHE، موافقت نامه استاد راهنما و دانشگاه داخلی در خصوص لزوم استفاده از دوره فوق از جمله مدارکی است که فرد باید به همراه داشته باشد.

در این آیین نامه زمان فرصت مطالعاتی ۳ تا ۹ ماه تعیین شده بود که این زمان به یک سال افزایش یافته است.

نظر شما