شناسهٔ خبر: 13041 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه تهران دانشجوی اخراجی و استاد بازنشسته اجباری ندارد

سرپرست دانشگاه تهران درباره وجود دانشجوی اخراجی و اساتید بازنشسته خارج از روال در دانشگاه، گفت: تا جایی که اطلاع دارم در دانشگاه تهران مورد حاد این چنینی نداریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ محمد حسین امید با بیان اینکه آنچه که به عنوان قوانین در آموزش عالی وجود دارد و دستور وزیر علوم نیز است باید در همه جا اجرا شود، اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته مواردی مثل دانشجو یا استاد اخراجی یا بازنشسته خارج از روال در دانشگاه تهران نیز وجود داشته باشد مانند بقیه دانشگاه‌ها درباره آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی افرود: البته خوشبختانه من کسی را سراغ ندارم که در موردش چنین اتفاقی اقتاده باشد.

شرایط بازگشت اساتید بازنشسته به دانشگاه

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره احتمال تمایل برخی از اساتید بازنشسته به بازگشت به این دانشگاه، تصریح کرد: اگر استاد بازنشسته‌ای قصد بازگشت به دانشگاه را داشته باشد، حق او محسوب شده و در قانون نیز پیش‌بینی شده است.

امید خاطر نشان کرد: بازگشت اساتید بازنشسته به دانشگاه فرآیندی دارد که باید طی شود.

وی درباره چگونگی فرآیند بازگشت این اساتید، گفت: بر اساس قانون پیش‌بینی شده این فرآیند شامل اعلام نیاز فرد، تصویب گروه، موافقت دانشکده و دانشگاه و در نهیات موافقت هیات امنای دانشگاه می‌شود.

سرپرست دانشگاه تهران در خاتمه ادامه داد: اگر این پروسه طی شد و همه این مراحل انجام شد، امکان بازگشت فرد نیز فراهم می‌شود.

نظر شما