شناسهٔ خبر: 11487 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان مقاله همایش فلسفه تعلیم و تربیت در عمل

به همت انجمن علمی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی همایش فلسفه تعلیم و تربیت در عمل 16 و 17 اردیبهشت ماه 1393 برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ به همت انجمن علمی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی و همکاری و راهنمایی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی و گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران، همایش فلسفه تعلیم و تربیت در عمل برگزار می شود.

مهلت ارسال چکیده آثار: پانزدهم اسفندماه ۱۳۹۲
زمان اعلام نتایج: پانزدهم فروردین ماه ۱۳۹۳
زمان برگزاری همایش: ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳
مکان برگزاری همایش: دانشگاه خوارزمی پردیس کرج
دبیر علمی همایش: دکتر یحیی قائدی
آدرس ایمیل برای ارسال چکیده آثار:  philosophyinaction@gmail.com

محورهای همایش:

۱- فلسفه:

فلسفه معلمی

فلسفه اخلاق

۲- فلسفه برنامه درسی:

فلسفه روشهای تدریس

نظام ارزشیابی

فلسفه تکنولوژی

۳- فلسفه برای کودکان:

فلسفه کودکی

فلسفه ادبیات کودک



۴- فلسفه آموزش هنر:

فلسفه آموزش موسیقی

فلسفه آموزش تئاتر

فلسفه آموزش سینما

فلسفه آموزش نقاشی

۵- فلسفه آموزش علوم:

فلسفه آموزش فیزیک

فلسفه آموزش علوم و فناوری

فلسفه آموزش ریاضی

۶- فلسفه آموزش علوم اجتماعی

فلسفه آموزش شهروندی

فلسفه آموزش مهارتهای اجتماعی

جلسه هم اندیشی اعضای برگزار کننده این همایش با حضور ایراندخت فیاض برگزار شد. وی طی سخنانی گفت: تنها نوشتن مقاله و پژوهش کافی نیست ما امروز  مقاله و نشریه و ... کم نداریم باید به صورت عملی کار کرد. همکاری دانشجویان در کنار هم می تواند آموزش و تغییر در پی داشته باشد. فعالیت های دانشجویی راهگشای بسیار مفیدی است، دانشجو نباید در انتظار استاد و دانشگاه باشد حرکتهای خودانگیخته هستند که موجب تحول می گردند.

وی با انتقاد از رویکردی که فعالیتهای دانشجویی را به دیده تردید نگاه می کند بیان داشت: همواره باید به اندیشه های دانشجویان احترام گذاشت و دانشگاه را بستری برای شکوفایی استعدادهای دانشجو کرد. رویکردهایی به فلسفه مانند آموزش فلسفه و تفکر به کودکان می تواند بستری برای خردورزی در  ادامه راه زندگانی باشد.

فیاض در ادامه در مورد حضور پررنگ دانشجویان زن در اجرای این همایش تصریح کرد: همیشه بر این نکته تاکید دارم که زنان باید در تمام عرصه ها در اجتماع حضور داشته باشند و این چیزی است که موجب می شود با رعایت همه اصول و شرایط جامعه علمی ما پویا گردد.

نظر شما