شناسهٔ خبر: 10115 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرانه‌ای شدن بودجه آموزش عالی منتفی شد

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق گفت: سرانه ای شدن بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه 93 منتفی و مقرر شد ترکیب لایحه دولت در بحث دانشگاه‌ها تغییر نکند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جبار کوچکی نژاد درباره بحث بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۳ گفت: لایحه دولت در بخش آموزش عالی نواقصی دارد برهمین اساس اعضای کمیسیون آموزش به این نتیجه رسیدند که بودجه آموزش عالی سرانه ای شده و بودجه هر دانشگاه با ضرایبی که به دانشجویان فنی مهندسی، علوم پایه و علوم کشاورزی تعلق می گیرد، توزیع شود.

وی ادامه داد: اما این مساله زمانی تحقق پیدا می کند که فضا و امکانات دانشگاه‌های سراسر کشور در یک سطح باشند این درحالی است که برخی دانشگاه ها دارای چندین پژوهشکده و برخی حتی یک پژوهشگاه هم ندارند و اگر بودجه سرانه ای می شد دانشگاه های بزرگ عقب می ماندند.

نماینده کمیسیون آموزش درکمیسیون تلفیق تصریح کرد: برهمین اساس در جلسه کمیسیون آموزش، اعضای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با سرانه ای شدن بودجه مخالفت کردند و مقرر شد کل لایحه دولت در بحث دانشگاه ها را تغییر ندهیم و تنها اگر دانشگاهی به طور موردی در بحث دانشگاه ها مشکل داشت به وضعیت آن رسیدگی شود.

وی بابیان اینکه سرانه‌ای شدن بودجه آموزش عالی منتفی شد، تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۳، هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای وزارت علوم و  ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم بودجه تحقیقاتی اختصاص داده شده است.

نظر شما