شناسهٔ خبر: 6218 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آيت الله شبیری‌زنجانی: مسائل دینی باید بیش‎تر در دانشگاه‌ها پیاده شود

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی گفت: افرادی برای تربیت دانشگاهیان گماشته شوند که دین و خداباوری در آن‌ها تجسم پیدا کرده باشد.

به گزارش خبرنگار «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه علم همراه با اخلاق و دین مهم است، گفت: همه این موارد در درجه اول اهمیت هستند که دین فوق دو مورد دیگر است و اگر مسئولان این نگاه را داشته باشند که مسئولیت آنها در یک دنیای نامتناهی تاثیرگذار است، فرق عمده‌ای با تاثیرگذاری چند روزه دارد.

وی با بیان اینکه اگر انسان به اخلاق روی بیاورد، بسیار بهتر و اساسی‌تر کار می‌کند، اظهار کرد: مسائل دینی و ایمانی باید در دانشگاه‌ها بیشتر پیاده شود و افرادی در دانشگاه‌ها برای تربیت افراد گماشته شوند که دین و خداباوری در آنها تجسم پیدا کرده باشد؛ چرا که اگر عده‌ای در مسئولیت خود سالم کار کنند، افراد دیگر هم تحت تاثیر این محیط سالم قرار می‌گیرند.

این مرجع تقلید ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر توفیقی در مسئولیتش، گفت: وظیفه ما دعا کردن برای موفقیت خدمت‌گزاران کشوری است که مقرب به درگاه خداست و زیارت شما برای من غنیمت است.

نظر شما