شناسهٔ خبر: 13287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه اعطای هیأت ممیزه به دانشگاه‎ها

رئیس مرکز هیأت‎های امنا و هیأت‎های ممیزه وزارت علوم در خصوص نحوه اعطای هیأت ممیزه به دانشگاه‎ها و پرداخت هزینه در مقابل ارائه خدمات دانشجویی، توضیحاتی مطرح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سمنانیان با اشاره به شرط اعطای هیأت ممیزه به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و برنامه های جدید وزارت علوم درباره این هیأتها در دانشگاهها، اظهار داشت: شرایط اعطای هیأت ممیزه به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی بر اساس پیوست آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی تعیین می شود.

رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت علوم، ادامه داد: در نتیجه آنطور که پیش بینی شده هر دانشگاه یا مجموعه ای از دانشگاهها ترجیحاً در یک استان که شرایط داشتن هیأت ممیزه را داشته باشند از هیأت ممیزه مستقل یا منطقه ای برخوردار خواهند شد.

به گفته معاون وزیر علوم، هیأت ممیزه به دانشگاههای دارای حداقل تعداد عضو هیأت علمی مناسب و دانشیاران و استادان مکفی، اعطا می شود.

سمنانیان همچنین درباره اقدام برخی دانشگاهها نسبت به دریافت هزینه در مقابل ارائه خدمات به دانشجویان و غیردانشجویان، گفت: ماموریت دانشگاهها در وهله نخست تربیت نیروی انسانی، تولید علم، خدمات کمک آموزشی و کمک پژوهشی است و تمامی منابع و تجهیزات دانشگاهها هم در این راستا به کار برده خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هدف استفاده اثربخش و کارا از منابع، ظرفیت می تواند با هدف کمک به بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور به کار گرفته شود، تاکید کرد: با این اقدام می توان از اتلاف منابع دوری کرد و در این مسیر البته ماموریتهای ذاتی دانشگاه همواره مد نظر قرار می گیرد.

به گفته معاون وزیر علوم، هیأت امنای دانشگاهها تعیین کننده نحوه وصول و مصرف هزینه های دریافت شده از دانشجویان است.

سمنانیان درباره دریافت شهریه از دانشجویان دوره های روزانه، خاطرنشان کرد: از دانشجویان روزانه که به طور متعارف موفق به طی مراحل تحصیل می شوند هزینه ای دریافت نمی شود و خدمات معمول به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته می شود.

نظر شما