شناسهٔ خبر: 63145 - سرویس دیگر رسانه ها

مخالفت وزارت علوم با شیوه جذب دانشجو در دانشگاه استاد فرشچیان

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان گفت: شورای گسترش وزارت علوم موافق شیوه استاد - شاگردی در این دانشگاه نیست و مجوز آن را صادر نمی‌کند که این موضوع بر خلاف اساسنامه دانشگاه است.

مخالفت وزارت علوم با شیوه جذب دانشجو در دانشگاه استاد فرشچیان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سومین جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دستور سوم این جلسه به بررسی مشکلات دانشگاه هنرهای اسلامی _ ایرانی استاد محمود فرشچیان اختصاص داشت، بهمن نامور مطلق سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان گفت: اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد فرشچیان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر جذب دانشجو به شیوه استاد - شاگردی تأکید دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است که موافق شیوه استاد - شاگردی نیست و مجوز آن را صادر نمی‌کند که این موضوع بر خلاف اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد فرشچیان است.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان با بیان اینکه هیئت امنا و رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد فرشچیان با نظر استاد فرشچیان انتخاب شده است، ابراز امیدواری کرد: مشکلات این دانشگاه با همکاری وزارت علوم حل و از وجود با ارزش استاد فرشچیان برای احیای شیوه استاد - شاگردی استفاده شود زیرا کشور ترکیه هم برای در اختیار قرار دادن دانشگاهی به استاد فرشچیان اعلام آمادگی کرده است.

پس از بحث و بررسی اعضای جلسه پیرامون مشکلات دانشگاه هنرهای اسلامی _ ایرانی استاد محمود فرشچیان مقرر شد نشست مشترکی با حضور نمایندگان شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه هنرهای اسلامی _ ایرانی استاد فرشچیان توسط دکتر ایمانی خوشخو برگزار شود و نتیجه این جلسه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای هنر ارائه شود.