شناسهٔ خبر: 9887 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست«فیض کاشانی و مکتب اخباری‌گری» برگزار می‌شود

نشست «فیض کاشانی و مکتب اخباری‌گری» از مجموعه سلسله نشست‌های گروه رجال و خاندان‌های اسلامی با حضور فروغ پارسا برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ پژوهشکده تاریخ اسلام از مجموعه سلسله نشست‌های گروه رجال و خاندان‌های اسلامی، نشستی تحت عنوان « فیض کاشانی و مکتب اخباری‌گری» را روز سه‌شنبه (۲۴ دی‌ماه) با حضور فروغ پارسا برگزار می‌کند.

ملا محمد محسن فیض کاشانی ( ۱۰۰۷ ـ ۱۰۹۰ هـ. ق) حکیم فیلسوف، محدث و عارف دوره صفوی و از دانشمندان شیعه است. نام او محمدمحسن بن مرتضی مشهور به ملا محسن و تخلصش فیض بوده است. ملا محمد محسن شاگرد ملاصدرای شیرازی و داماد بزرگ او بوده است. در فقه و اصول و فلسفه و کلام و حدیث و تفسیر و شعر و ادب توانا و در تمامی این ها و رشته های دیگر آثاری از خود به یادگار گذارده است.

فیض در طول زندگی خود شاگردان متعددی داشته که گروهی از آنان، خود از علما و دانشمندان بزرگ محسوب می شوند و از آن دست می توان مولی ابوالحسن شریف فتونی عاملی اصفهانی مولف تفسیر مرات الانوار و علامه مجلسی صاحب بحارالانوار و سید نعمت الله جزایری مولف انوارالنعمانیه را نامبرد که از او اجازهٔ روایت داشته اند.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه، ساعت۱۶:۳۰تا ۱۸:۳۰ به پژوهشکده تاریخ اسلام به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان عباس پور، خیابان رستگاران، کوچه شهروز شرقی، پلاک ۹ مراجعه فرمایند.

نظر شما