شناسهٔ خبر: 9829 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یازدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی طیبات منتشر شد

یازدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی طیبات به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) زنجان به چاپ رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسانیوز؛ یازدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی طیبات در چهارمین سال خود از سوی معاونت پژوهشی حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) زنجان منتشر و در اختیار مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه استان قرار گرفت.

بنابر این گزارش، این شماره از فصلنامه علمی پژوهشی طیبات که ویژه آسیب شناسی عزاداری است و البته با کمی تأخیر منتشر شده است با توجه به اهمیت ویژه جایگاه مرثیه خوانی برای امام حسین (علیه السلام) در بین مردم و همچنین با توجه به اهمیت موضوع عزاداری با دیدگاهی انتقاد محور به استقبال برخی از مجالس عزاداری رفته و آنها را از ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار داده است.

با توجه به ورود انحرافات در آئین های عزاداری و وهن مذهب شیعه به سبب برخی از این آئین ها فصلنامه علمی پژوهشی طیبات در این شماره به موضوعاتی از جمله فلسفه و آداب عزاداری، فلسفه و ماهیت عزاداری و قمه زنی پرداخته است.

گفتنی است؛ در این شماره از فصلنامه علمی پژوهشی طیبات که با رویکرد آسیب شناسی مجالس عزاداری منتشر شده مصاحبه ای نیز با رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، بزرگ ترین هیئت عزاداری کشور به چاپ رسیده است.

نظر شما