شناسهٔ خبر: 9767 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رتبه نامناسب ارجاع به مقالات ایرانی

رئیس کمیسیون نشریات وزارت بهداشت با اشاره به رتبه 15 ایران در زمینه تعداد مقالات گفت: ما در دنیا در زمینه ارجاع به مقالات ایرانی دارای رتبه 40 و در مقالات علوم پزشکی دارای رتبه 44 هستیم، در حالیکه از نظر تعداد مقالات در رتبه 15 دنیا قرار داریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر علی اکبری ساری افزود: مشکل اصلی مجلات و مقالات علمی کشور این است که علی رغم رشد کمَی و کیفی خوبی که دارند با مشکل ارجاع مواجه هستند. ارجاع به مجلات و مقالات ایرانی پایین و متاسفانه در علوم پزشکی نیز این میزان پایین تر است. 

وی یادآور شد: تاخیر در چاپ مقالات، استاندارد نبودن نام های درج شده در مقالات، کیفیت مقالات در کاهش استنادات مهم است. استناد بحث مهمی در مجلات است و باید از همین رو مقالات باید بیشتر کاربردی باشد تا بتوان استناد بیشتری به آنها داد.

اکبری ساری اظهار داشت: تاکید جدی ما در کمیسیون نشریات بر ارتقای کیفیت مجلات است و در این راه توانمندسازی مجلات بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: بحث داوری مجلات هم بسیار مهم است و تاخیر زیادی در داوری داریم که علت آن نیز این است که داور مجلات علمی به صورت حرفه ای در کشور نداریم و از همین رو بانک اطلاعات داوران مجلات را طراحی کردیم که در حال تکمیل است.

رئیس کمیسیون نشریات وزارت بهداشت گفت: در همین زمینه با آموزش هایی که ارائه می شود و حمایت تشویقی سعی داریم که مشکلات مجلات نمایه شده را کاهش دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما