شناسهٔ خبر: 9686 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام فراخوان آثار همایش ملی «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی»

فراخوان آثار همایش ملی «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی» با هدف بررسی و تحلیل عرفان اسلامی با تکیه بر آموزه‌های رضوی از سوی دبیرخانه این همایش اعلام شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ فراخوان همایش ملی «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی» از مجموعه همایش‌های علمی ـ پژوهشی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، اعلام شد.

بنا بر این گزارش، این همایش با توجه به اهمیت آموزه‌های ارزشمند حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عالم آل‌محمد(ص) در موضوع عرفان اسلامی و تأثیر آن در حیات فردی و اجتماعی و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، بررسی و تحلیل عرفان اسلامی با تکیه بر آموزه‌های رضوی، شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار برتر علمی در زمینه امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان اعلام‌شده، عرفان نظری در آموزه‌های رضوی، عرفان عملی در آموزه‌های رضوی، اسرار عبادت در آموزه‌های امام رضا(ع)، ارتباط متقابل امام رضا(ع) با عرفای هم‌عهد، تأثیرپذیری دو مکتب بغداد و خراسان از آموزه‌های رضوی، اصول و مبانی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی از جمله محورهای این همایش هستند.

ولایت و مهدویت در عرفان اسلامی با تأکید بر آموزه‌های رضوی، جایگاه امام رضا(ع) از دیدگاه عالمان و عارفان اسلامی، نقش امام رضا(ع) در انتشار و اعتلای اندیشه‌های اصیل عرفانی در خراسان، فضایل و مناقب رضوی در آثار عرفای اسلامی، عرفان در حدیث سلسلة الذهب، ارتباط عرفان و زیارت، عرفان در ادعیه و روایات(مناجات شعبانیه و آموزه‌های رضوی) و سایر موضوعات مرتبط با محورهای همایش از دیگر موضوعاتی است که محققان و پژوهشگران حوزه عرفان می‌توانند آثار خود را در رابطه با آنها به همایش ملی «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی» ارسال کنند.

لازم به ذکر است که این همایش در دو سطح استادان حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب سطح یک حوزه انجام خواهد شد و داوری مقالات هر سطح به صورت جداگانه صورت خواهد پذیرفت و از بین مقالات دریافتی هر سطح، تعدادی جهت ارائه به صورت پوستر و تعدادی نیز جهت ارائه به صورت سخنرانی در همایش برگزیده خواهند شد. در پایان نیز مجموعه مقالات برگزیده هر سطح به صورت جداگانه منتشر خواهد شد.

آخرین مهلت برای ارسال چکیده مقالات پایان بهمن‌ماه و برای ارسال اصل مقالات پایان اسفندماه اعلام شده است و همایش نیز روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند مقالات خود را به نشانی رایانامه erfan@iau-gonabad.ac.ir و یا از طریق پست به دبیرخانه همایش به آدرس استان خراسان رضوی، شهرستان گناباد، میدان بسیج، بولوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، صندوق پستی ۲۹-۹۶۹۱۶ ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن‌های ۰۵۳۳۷۲۵۸۴۶۲ و ۰۵۳۳۷۲۵۸۴۶۶ با  دبیرخانه همایش تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.iau-gonabad.ac.ir مراجعه کنند.

نظر شما