شناسهٔ خبر: 9543 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲ اثر جدید در حوزه دین‌شناسی تطبیقی به بازار کتاب می‌آید

رئیس مرکز پژوهش ادیان جهان از ترجمه دو عنوان کتاب در حوزه دین‌شناسی تطبیقی خبر داد و گفت: ‌به زودی این آثار که براساس اهمیت بحث دین‌شناسی در سطح جهان ترجمه شده، وارد بازار کتاب می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ عبدالرحیم گواهی، رییس مرکز پژوهش ادیان جهان و عضو فرهنگستان علوم درباره مهمترین فعالیت‌های در دست کار خود توضیح داد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ سال است که فراغتی از نگارش مقاله ملی و بین‌المللی و نگارش کتاب ندارم.

وی در ادامه گفت: کتاب تاریخچه دین‌شناسی تطبیقی اثر سیمورکین واریک شاب، دین‌شناس بزرگ انگلیسی اواسط قرن بیستم را از دو سال گذشته آغاز به ترجمه کردم و اکنون ترجمه این اثر آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه این اثر بنا به دغدغه اصلی مردم جوامع که همانا مبحث دین شناسی تطبیقی است، انتشار یافته توضیح داد: ترجمه کتاب به فارسی به زودی از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم به بازار کتاب خواهد آمد.

گواهی درباره دیگر اثر در دست انتشار خود گفت: کتاب دیگر در زمینه دین‌شناسی تطبیقی اثر میرچا الیاده، یکی از برجسته‌ترین دین شناسان قرن بیستم است که نویسنده در این اثر روندها یا خطوط کلی معرفت شناسی دینی را ترسیم کرده است. همچنین مباحثی سیستماتیک از مقایسه عقاید و آداب ادیان بیان شده است.

وی در ادامه یادآور شد:‌ هنوز ناشر کتاب الیاده مشخص نشده است و اکنون کتاب در مرحله بازبینی نهایی قرار دارد.

نظر شما