شناسهٔ خبر: 9470 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود

نخستین همایش علمی بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در راستای بیانات مقام معظم رهبری درباره شیخ صفی‌الدین اردبیلی هفته آینده در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ نخستین همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین با هدف معرفی افکار و آثار شیخ صفی‌الدین اردبیلی و تاثیرگذاری وی در عرفان اسلامی و علوی با حضور نمایندگان و پژوهشگرانی از ۴ کشور خارجی، دوشنبه ۱۶ دی ماه سال جاری خارجی در تهران، در راستای بیانات مقام معظم رهبری درباره شیخ صفی‌الدین اردبیلی به همت کتابخانه ملی ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

«عرفان ثقلین» تالیف سید سلمان تقوی و کتاب «تجلی هنر عرفانی در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی» تالیف حسن یوسفی اردبیلی و ملکه گل‌مغامی‌زاده از جمله کتاب‌هایی است که در روز همایش منتشر و رونمایی می‌شود. از سال گذشته پس از فراخوان همایش، تاکنون بیش از ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و قرار است مقالات برگزیده در پنل‌های تخصصی عصر روز همایش ارائه شود. ۴ مقاله مربوط به میهمانان خارجی شرکت کننده در همایش است که در سخنرانی صبح ارائه می‌شود و یکی از مقالات مربوط به استاد دانشگاه سواس انگلستان است.

مرکز مطالعات و تحقیقات شیخ صفی الدین اردبیلی در تهران و لندن، استانداری اردبیل و اصفهان، دانشگاه محقق اردبیلی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد دایره‌المعارف اردبیل، موزه، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و چند مرکز دیگر  از مراکز مشارکت کننده در برگزاری این همایش هستند.

نظر شما