شناسهٔ خبر: 9268 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست‌و‌ششمین شماره «شمیم نرجس» ورق خورد

بیست‌و‌ششمین شماره از نشریه «شمیم نرجس»، فصلنامه بین‌المللی فرهنگی، هنری به صاحب‌امتیازی مؤسسه مکتب نرجس(س) روانه بازار نشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ «شمیم نرجس»، فصلنامه بین‌المللی فرهنگی، هنری در تازه‌ترین شماره خود در فهرست مطالب، عناوینی چون «جام جهان‌نما»، «آینه‌داران آفتاب»، «با تپش‌های زمان»، «دو قدم تا خدا»، «گام به گام تا تشریح احکام»، «میراث معنوی»، «خانواده»، «حس سرشار سخن» و «در محضر استاد» را جای داده است.

«حس سرشار سخن» بخشی است که به موضوعات شخصیت‌پردازی، زلال حیات، آیه شفق و نمایه نرجس را به خود اختصاص داده و در بخش نخست به انواع شخصیت اشاره شده که در قسمتی از آن می‌خوانیم: «انسان از راه گفت‌وگو از اندیشه‌های یکدیگر آگاه می‌شوند، با هم ارتباط برقرار می‌کنند و خود را از این طریق بروز می‌دهند. در نوشتن گفت‌وگوها باید به حالت و روحیه شخصیت‌ها دقت داشت و گفت‌وگوهای منطقی و پذیرفتنی و مناسب با همان شخصیت را از زبان آنها ارائه داد و از حشو و اطناب بیجا خودداری کرد.»

در بخش «میراث معنوی»، مطلبی با عنوان «سفارش به نیکی‌ها» درج شده که بازشناسی معروف و منکر در کلام امام رضا(ع) بوده و در بخشی از آن آمده است: «در جامعه اسلامی مهم‌ترین منابع مالیات، زکات(مال و فطره)، خمس، خراج و .... است که پرداختن خمس و زکات طبق نصّ قرآن و سنت معصومان از جمله امام رضا(ع) واجب است.»

زهره درساز در مطلبی با عنوان «رایت صلابت» درباره عزت‌مندی می‌نویسد: «حقیقت عزت در درجه نخست در دل و جان انسان ظاهر می‌شود و او را از خضوع و سازش و خودباختگی در برابر طاغیان و یاغیان باز می‌دارد و چنین خصلتی از خصال جوانمردان و بزرگواران است. عزت برای آن انسان آزاده‌ای است که خود را در مقابل هیچ یک از تمایلات نفسانی اسیر نبینند، مؤمنین راستین، انسان‌های متعهد و مسئولی هستند که به خاطر دوراندیشی و در نظر گرفتن مصلحت‌های بزرگتر در مقابل منافع زودگذر و آنی شاخصند و هدف‌های عالی‌تر را بر امیال پست ترجیح می‌دهند.»

«حماسه عباس‌ها»، «مثل‌ها و عسل‌ها»، «سیره علما در عزاداری امام حسین(ع)»، «رابط‌الایمان بالعلم»، «روشنای مهتاب»، «تورق لاله‌ها» و «عهد با امام مهربانی‌ها» عناوین دیگری است که در ادامه این فصل‌نامه آمده است.

نظر شما