شناسهٔ خبر: 9055 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورای عالی انقلاب فرهنگی زیرمجموعه‌های خود را برای تقویت روحیه «ما می‌توانیم» بسیج کند

عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا می‌تواند دستگاه‌های زیرمجموعه‌ خود مثل صدا و سیما و وزارت ارشاد را در راستای تقویت روحیه "ما می‌توانیم" بسیج کرده و جریان تبلیغی کشور را به سمت امیدواری سوق دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی با بیان اینکه رشد تولید علم در سال‌های اخیر با موفقیت‌های‌ بسیاری همراه بوده است، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تولید علم، رشد سطح فناوری کشور در این عرصه اهمیت بسزایی پیدا می‌کند.  
وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در توسعه علمی کشور موظف به تدوین نقشه جامع علمی کشور شد، افزود: این شورا نقشه جامع علمی کشور را تنظیم، تعریف و تصویب کرده و همچنین ستاد راهبردی را به منظور اجرایی کردن برنامه‌های آن برای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله تشکیل داده است.   
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مدیریت آموزش عالی در فضاسازی کشور نقش مهمی دارد، ابراز داشت: مدیریت آموزش عالی همراه با وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی اجرای نقشه جامع علمی کشور را عهده‌دار هستند.   
حجت‌الاسلام اکبری‌جدی اضافه کرد:‌ صدا و سیما می تواند فضای عمومی کشور را متناسب با اهمیت رشد علمی و تاکید بر آن و معرفی دستاوردهای جدید شاداب نگه دارد و پیشرفت‌ها و فعالیت‌های ارزشمند را برای مردم گزارش کرده تا روحیه مضاعفی برای دانشمندان و دیگر قشرها ایجاد شود.   
وی ادامه داد: معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار و جهادگر مخلصی که در راستای توسعه علمی فعالیت می‌کنند از دیگر وظایف رسانه ملی بوده که با معرفی‌شان از آن‌ها تقدیر به عمل آورد، که این امر نقش مهمی در حفظ روحیه و نشاط کشور  دارد.   
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند روحیه "ما می‌توانیم" نکته بسیار کلیدی بوده که باید با پیشرفت در عرصه فرهنگی عمومی کشور و همچنین در بخش آموزش عالی کشور به توانمندی‌های درونی خودمان که به خوبی در آحاد ملت ما وجود دارد، دست یابیم.   
حجت‌الاسلام اکبری‌جدی با تاکید بر اینکه اعتماد به نفس در کشور ما نسبت به بقیه کشورها بسیار بالاتر بوده و این مسئله نقطه قوتی برای مردم ما محسوب می‌شود، اظهار داشت: مجموعه‌های فرهنگی کشور مثل رسانه‌ها که در عرصه عمومی فعالیت می‌کنند باید مرتبا روحیه "ما می‌‌‌توانیم" را القاء کرده و دستاوردهایی که روزی برای ما رویا بودند و امروز به واقعیت پیوستند را معرفی کنند.   
وی بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند دستگاه‌های زیرمجموعه‌ خود مثل صدا و سیما و وزارت ارشاد را در راستای تقویت روحیه "ما می‌توانیم" بسیج کرده و جریان تبلیغی کشور را به سمت امیدواری سوق دهد. 
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر افزایش بینش و بصیرت سیاسی نسل جوان و مخصوصا دانشجویان تاکید دارند، گفت:  رهبر معظم انقلاب بر حمایت از فعالیت‌های تشکل‌های سیاسی، در راستای رونق فهم و تحلیل درست سیاسی و تضارب افکار و اندیشه‌‌ها تاکید دارند.  
حجت‌الاسلام اکبری‌جدی با بیان اینکه فضای دانشگاه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که علم، دانش و پژوهش در سایه مسائل سیاسی قرار بگیرد، افزود: کشاندن عرصه دانشگاه‌ها به سیاست‌بازی و جولان دادن احزاب  در دانشگاه‌ها برای تحقق اهداف خاص مقطعی خودشان مسئله‌ای بوده که رهبر معظم انقلاب همواره مسئولان را از آن بر حذر داشتند.   
وی در پایان با تاکید بر اینکه رسالت اصلی دانشگاه، تولید دانش است، خاطرنشان کرد: تولید دانش و پژوهش‌های جدید، گسترش اختراعاتی که مورد نیاز کشور است، تجاری کردن دانش‌ها و پیاده کردن آنها در زندگی مردم و تضمین اقتدار ملی کشور از اولویت‌های اصلی دانشگاه‌ها است.  ​

برچسب‌ها:

نظر شما