شناسهٔ خبر: 8416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حقی: علوم ارتباطات در ایران مدیون دکتر معتمدنژاد است

علوم ارتباطات در ایران جایگاه فعلی اش را مدیون دکتر معتمدنژاد است چرا که دکتر معتمدنژاد برای احیای رشته ارتباطات در ایران زحمات و مشقات زیادی کشیدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ستاد برگزاری نکوداشت دکتر کاظم معتمدنژاد؛ دکتر رضا حقی به عنوان آخرین دانشجویی که دکتر کاظم معتمدنژاد راهنمایی رساله دکتری ایشان را برعهده داشت، گفت: با رفتن دکتر معتمدنژاد علوم ارتباطات پشتوانه و پدر  خود را از دست داد چرا که ایشان با سعه صدر و صبوری کم‌نظریشان همواره تلاش می‌کردند مشکلات این رشته را برطرف کنند و آن را از گذرگاه‌های سخت به سلامت عبور دهند. 
حقی ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و علمی دکتر معتمدنژاد ، اظهار داشت: پدر ارتباطات ایران شخصیتی کم‌نظیر و بی‌بدیل در حوزه علم و اخلاق ارتباطی بودند و به رغم مقام بالای علمی بسیار فروتن بودند. 
وي خاطرنشان كرد: ایشان علی‌رغم بازنشستگی اجباری دست از تحقیق و مطالعه دست نکشیدند ناامید نشدندو در این دوران فعالیت‌های علمی خود را استمرار بخشیدند که نتیجه آن چند کتابی است که در این دوران منتشر کردند. 
وي ادامه داد: دکتر معتمدنژاد در  حوزه‌های مختلف ارتباطات تبحر داشتند و صاحب نظر بودند.ایشان دانشمندی بسیار دقیق و مطلع و به روز بودند به‌طوری که تألیفاتشان نیاز به ویراستاری نداشت. 
رضا حقي تصريح كرد: دكتر معتمد نژاد در راهنمایی پایان‌نامه بسیار دقیق بودند و برای دانشجویان وقت می‌گذاشتند،به جزیی‌ترین نکات توجه داشتند و جزیی ترین نکات هم در ذهنشان باقی می ماند و با مهربانی وقت می گذاشتند. 
وي ادامه داد: حافظه ایشان نیز بی‌نظیر بود و این را تمامی شاگردان ایشان شهادت خواهند داد که تمام رویدادهای ارتباطی را با ذکر جزءی‌ترین اطلاعات بیان می‌داشتند. 
آخرین دانشجویی دکتر کاظم معتمدنژاد با بيان اين مطلب كه زندگي و منش دکتر معتمدنژاد می‌ تواند یک الگوی اخلاقی برای همه دانشجویان و اساتید باشد،‌گفت: حضور  دکتر معتمدنژاد در سمینارها و کنفرانس‌های مهم بین‌المللی اطلاعاتی و ارتباطی از جمله نشست‌های یونسکو و  جامعه اطلاعاتی باعث شده بود که ایشان یکی از بزرگترین صاحبنظران این حوزه تلقی شوند. 
لازم به ذكر است،‌ همایش «نکوداشت استاد کاظم معتمدنژاد؛ زمینه‌ها و مسائل مطالعات ایرانی ارتباطات و فرهنگ» شنبه ۲۳آذر در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. ​

نظر شما