شناسهٔ خبر: 8200 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت رضا داوری‎اردکانی: علم و تعلیم شغل «معتمدنژاد» نبود، زندگی‌اش بود

رئیس فرهنگستان علوم در پیام تسلیتی نوشت: آقای دکتر معتمدنژاد استادی نبود که علم و تعلیم را شغل خود قرار داده باشد؛ او با علم و تعلیم زندگی می‌کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، ضایعه درگذشت «کاظم معتمدنژاد» پدر علوم ارتباطات ایران را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: استاد بزرگوار مرحوم آقای دکتر کاظم معتمدنژاد بنیانگذار علم ارتباطات و روزنامه‌نویسی ایران ضایعه‌ای بزرگ است. آقای دکتر معتمدنژاد استادی نبود که علم و تعلیم را شغل خود قرار داده باشد. او با علم و تعلیم زندگی می‌کرد و به همین‌جهت نه فقط در نزد شاگردانش قدر و منزلت ممتاز دارد، بلکه اهل علم و فرهنگ در ایران نیز او را بزرگ می‌دانند و عزیز می‌شمارند.

داوری اردکانی در ادامه پیام خود آورده است: این ضایعه را از طرف فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به همه اهل دانش و فرهنگ و به دانشگاهیان و روزنامه‌نگاران و به خصوص به خانواده گرامی و شاگردان آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. خداوند ایشان را غریق رحمت و غفران خویش قرار دهد.

 

پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران صبح روز پنجشنبه ۱۴ آذر درگذشت. وی که متولد ۱۳۱۳ در بیرجند بود، بنیانگذار علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران محسوب می‌شود.

نظر شما