شناسهٔ خبر: 7365 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ستاری: بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری از یک دانشگاه کم‎تر است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: بودجه معاونت علمی از یک دانشگاه کم‎تر است ولی ما می‌توانیم بودجه‌های بسیاری را جذب کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور در نشست انجمن‌های علمی کشور گفت:‌ باید مکانیسم برد-برد را برای کار با انجمن‌های علمی تعریف کنیم تا هم انجمن‌ها و هم دولت به سود برسند.

وی افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری با توسعه مقام معظم رهبری برای توسعه فناوری در کشور ایجاد شده است بعد از تقسیم‌بندی وظایف با وزارت علوم سعی داریم اختلافات را به نتیجه برسانیم.

ستاری اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت کشور از نظر منابع مالی کاهش یافته است و توان برخورد با اختلافات وجود ندارد بنابراین باید روحیه همدلی در سازمان‌ها قالب باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار غیررسمی ۶ میلیون بیکار در کشور وجود دارد که باید روش‌های جدیدی برای اشتغال این افراد ایجاد شود و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بهترین روش‌ها است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت:‌ برای تولید هر شغل ۱۶۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که از طریق توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم هزینه را کاهش داد.

وی افزود: انجمن‌های علمی نیز می‌توانند ایده‌های خود را برای پیاده سازی به معاونت علمی ارائه دهند.

ستاری با بیان اینکه بودجه معاونت علمی به اندازه یک دانشگاه وزارت علوم هم نیست، گفت: ما می‌توانیم بودجه‌های بسیاری را از سازمان‌های مختلف جذب کنیم البته در حال پیگیری افزایش بودجه هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد:‌صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به زودی فعال و مشکلات مالیاتی و گمرکی شرکت‌های دانش بنیان حل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید مکانیسم شناخت نخبگان را نیز تغییر داده و استعدادهای برتر را به خوبی شناسایی کنیم.

وی گفت:‌انجمن‌های علمی می‌توانند در تعیین صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سیاست‌گذاری در برخی حوزه‌ها به معاونت‌ علمی کمک کنند.

نظر شما