شناسهٔ خبر: 7354 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام های حقوقی برگزار می‌شود

همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام های حقوقی به همت سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و مرکز تحقیقات شواری نگهبان برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسا نیوز؛ مسعود اخوان‌فرد، رییس سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و دبیر همایش جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی ظهر دیروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از برگزاری همایشی ملی با عنوان«جایگاه ادیان الهی در نظام های حقوقی» خبر داد و اظهار داشت: این همایش 23 آذرماه در پاسخ به اهانت‌هایی که به ساحت مقدس پیامبر(ص) شده است در دانشگاه تهران، برگزار می‌شود.

وی افزود: وظیفه خود دانستیم در یک همایش با روش صحیح علمی، منطقی و مستدل بر اساس تعالیم عالی اسلام، جایگاه ادیان الهی در نظام حقوقی از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه شود.

اخوان فرد خاطرنشان کرد: برای برگزاری این همایش از دانشگاه‌های تهران، الزهرا(س)، علامه طباطبایی، و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، نهاد ریاست جمهوری راهنمایی و کمک گرفته ایم اما محوریت کار باسازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و مرکز تحقیقات شواری نگهبان است.

وی برگزاری همایش را گامی نخست در این مسیر دانست و گفت: تلاش می کنیم سال آینده این همایش را در سطح بین المللی برگزار کنیم و نهایتا موضوع این همایش را به یک رشته علمی تبدیل کنیم تا در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تدریس شود.

گفتنی است، حمایت‌های حقوق بشری از ادیان الهی، حمایت از ادیان الهی از منظر فلسفه حقوق، حمایت از ادیان الهی در منابع دینی و حمایت از ادیان الهی در حقوق داخلی و بین المللی از محورها و موضوعات مقالات همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی است.

نظر شما