شناسهٔ خبر: 7293 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مسئولیت اخلاقی حکومت دینی» منتشر شد

ایجاد خصال اخلاقی توسط دولت از مهمترین مباحث مطرح‌شده در کتاب «مسئولیت اخلاقی حکومت دینی» است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی(مناشر)؛ همزمان با برگزاری هفته کتاب، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب «مسئولیت اخلاقی حکومت دینی» را منتشر کرد. 
این کتاب وظیفه و نقش حکومت دینی در حوزه اخلاق را محور نقد و بررسی قرار داده است و مباحث مهمی همچون، ایجاد خصال اخلاقی توسط دولت، توسعه و تکامل مباحث اخلاقی در میان شهروندان و کار ویژه های دولت اسلامی در گسترش این ارزش‌ها را بررسی کرده است. نویسنده امید دارد با انجام این مطالعه و تحلیل و مقایسه ادله و مبانی موافقان و مخالفان به تردید و تزلزل نظری مسئولان و متولیان اخلاق در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا خاتمه داده و امکان پشتیبانی تئوریک و تلاش معتقدانه متولیان این حوزه را فراهم آورد و گامی، هرچند ناچیز، در تحقق اهداف و آرمان‌های اخلاقی نظام اسلامی بردارد. این کتاب شامل پنج بخش زیر است:
بخش اول: کلیات- فصل اول سیاسی، فصل دوم دین، فصل سوم اخلاق، فصل چهارم حکومت/ دولت
بخش دوم: سیاست و اخلاق- فصل اول چارچوب نظری، فصل دوم نظریه‌های نسبت سیاست و اخلاق
بخش سوم: دیدگاه و مبانی مخالفان - فصل اول آرای مخالفان، فصل دوم گزاره‌های مبنایی مخالفان، فصل سوم نقد و ارزیابی
بخش چهارم: دیدگاه و مبانی موافقان- فصل اول آرای موافقان مسئولیت حکومت در اخلاق، فصل دوم ادله مسئولیت حکومت دینی در اخلاق، فصل سوم مبانی نظری مسئولیت حکومت دینی در اخلاق
بخش پنجم: مسئولیت اخلاقی حکومت دینی- فصل اول ادله قرآنی و روایی مسئولیت حکومت در اخلاق، فصل دوم نگاه اجمالی به نسبت سیاست و اخلاق در طی ادوار، فصل سوم عصاره گزاره‌های مبنایی، فصل چهارم کلام آخر(الگوی مطلوب تعامل) 
گفتنی است این کتاب با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما