شناسهٔ خبر: 7247 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقاط اصلی تحریف عاشورا، توسط ابوالقاسم حسینجانی بررسی می شود

ابوالقاسم حسینجانی شاعر و پژوهشگر نهج البلاغه و قرآن، روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری به نقاط اصلی تحریف عاشورا و عوام زدگی های جوامع در این حوزه خواهد پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه حوزه هنری؛ ابوالقاسم حسینجانی پژوهشگر نهج البلاغه و قرآن به تفاوت میان  تعریف و تحریف عاشورا  خواهد  پرداخت  و همچنین با نگاهی  واقع بینانه  و حقیقت گرا به تعریف آرامش  در نگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و زیبایی در بیان حضرت زینب كبری (ع ) در مجلس یزیدیان خواهند پرداخت.

این پژوهشگر، همچنین دراین جلسه  به  بررسی  و تعریف  امامت  و عدالت از دیدگاه  قرآن و نهج البلاغه خواهد پرداخت و امامت از دیدگاه قرآن، آن عهدی است كه  به ظالمان  نخواهد رسید و تمام سخن امام حسین(ع) در ظهر عاشورا عدل، باز گشت به عدل و اصلاح امور جامعه اسلامی بوده است.

این شاعر یكی ازبزرگترین تحریفات عاشورا را  جا به جایی " عدل و اصلاح" با "عشق و شور" بیان كرد و گفت:  بسیاری از شعرای ما در بیان اشعار خود، عشق را جایگزین عدل كرده اند كه این بزرگترین تحریفی است كه در زمینه عاشورا شده است.

حسینجانی  زمان تحریف عاشورا افزود: تحریف عاشورا، دقیقا در دل عاشورا بوده است زیرا در روز عاشورا یزید و یزدیان با عوام فریبی مردم و با استفاده از جهالت آنان می خواستند حركت اباعبدالله الحسین (ع) درعاشورا را به نفع خود مصادره كنند و در حركت اولیه عمر سعد به لشكریان خود می گوید كه با كشتن ابا عبدالله الحسین (ع) به بهشت خواهید رفت و در واقع دشمنان امام، می خواستند عاشورا حسینی را در همان روز به عاشورای یزیدی  تبدیل كنند.

شایان ذكر است نهمین نشست تخصصی ادبیات جهانی انسان در نهج البلاغه  روز یاد شده از ساعت ۱۶  به سالن سلمان هراتی  حوزه هنری  واقع  در خیابان سمیه - نرسیده  به  پل حافظ - حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما