شناسهٔ خبر: 7117 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت انجام تغییرات در برگزاری نمایشگاه علم تا عمل

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: باید تغییراتی در نحوه برگزاری نمایشگاه علم تا عمل و نحوه داوری‌ها و نظارت صورت گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشستی با اعضاء ستاد برگزاری چهارمین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل با بیان اینکه تحت تاثیر شور و نشاط و امید و انگیزه شرکت‌کنندگان و صاحبان طرح‌ها در نمایشگاه قرار گرفته‌ است، افزود: در این دوره از نزدیک در جریان تلاش‌های مستمر و پی‌گیری‌های افراد و صاحبان طرح‌ها و غرفه‌داران و مسئولان در هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره بودم و از حجم بالای اقدامات، تلاش‌ها و کار زیاد صورت گرفته در نمایشگاه تشکر و تقدیر می‌کنم.

ستاری با بیان اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه تعداد زیادی نامه، درخواست‌ها و پیشنهاد دریافت کردم که حتما آنها را مطالعه و بررسی خواهم کرد و انتظار دارم نگرانی‌های احتمالی به وجود آمده در دوره آینده نمایشگاه رفع شود، گفت: باید کاری کرد که طراحان و صاحبان ایده‌ها که در نمایشگاه حضور داشتند نا امید نشوند و هیچ تقاضایی نباید بدون بررسی بماند و موظف هستیم با رسیدگی خوب امید را در دل آنها زنده نگه ‌داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: افراد شرکت کننده در نمایشگاه وقت گذاشتند و هزینه‌ها صرف کردند، بسیاری از طرح‌های ارائه شده با کمک‌های محدود هم می‌تواند در مسیر فرآیند تولید قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در ارائه حمایت‌ها ‌باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: ‌باید کمک‌ها هدفمند و حساب شده باشد و با ابزار‌های مختلف مثلا کریدور تجاری سازی پارک فناوری پردیس به طرح‌های ارائه شده کمک کرد. باید در میان طرح های ارائه شده بدنبال آن طرح‌هایی بود که به رفع و حل شدن چند مسئله و مشکل کشور منتهی می‌شود. در صورت موفقیت همین مقدار می‌توانیم بگوییم که در فرآیند نمایشگاه خوب عمل کردیم.

ستاری با بیان اینکه نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل هنوز تمام نشده است، گفت: بایستی پیگیری و فرآیند تجاری‌سازی محصولات را با دقت در کریدور تجاری سازی پارک فناوری پردیس پی‌گیری کنیم. به نظر می‌رسد باید یک سری تغییرات در نحوه برگزاری این نمایشگاه و نیز اصلاح نحوه داوری‌ها، ارزیابی ها و نظارت و پی‌گیری بیشتر صورت بگیرد تا شور و ذوق‌ها تقویت شوند. افراد شرکت کننده باید احساس کنند داوری بی نقص و به دقت انجام شده، طرحشان حتما بررسی  و جدی نگاه شده تا احساس رضایت بیشتری کسب کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: در این دوره خیلی موارد را می‌بایست به دید فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی نگاه کنیم نه اینکه نمایشگاه را به دید کار اجرایی نگاه کنیم. البته باید بخش‌های ویژه و مرتبط با این دیدگاه در بررسی و برنامه‌ریزی مجدد به نمایشگاه اضافه شود از جمله بخش دانش‌آموزی و دانشجویی  به‌عنوان بخش جنبی اضافه شود.

نظر شما