شناسهٔ خبر: 7064 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد و رونمایی از کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت»

جدیدترین کتاب سیدحمیدرضا میرعظیمی با عنوان «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» در سالن شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ جهانگیر رهبری، مدیر کتابخانه ۱۳ آبان تهران، درباره رونمایی از کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» گفت: مراسم رونمایی جدیدترین اثر سیدحمیدرضا میرعظیمی به همت فرهنگسرای ولاء و فرهنگسرای بهمن با مشارکت دانشگاه تهران و دانشگاه علوم و حدیث و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ و مدیریت فرهنگی هنری منطقه‌های ۲۰ و ۱۶ در سالن شیخ مفید دانشگاه علوم حدیث پردیس تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در این کتاب، مبانی، مراحل و چگونگی تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت توضیح داده شده‌است، عنوان کرد: کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» مجال تاملی تازه را برای تبیین دین به ‌عنوان نظریه‌ای به منظور پاسخگویی به مسائل متکثر و متحول انسان‌ها فراهم می‌کند تا با بیان ساختار و نظام کلی مربوط به آن که از قرآن، سنت و تحلیل مفاد آن گرفته شده‌اند، زمینه برای بهره‌گیری از این اثر در پژوهش‌های تفصیلی و کاربردی در عرصه اجتهاد از طریق منابع و روش‌های معتبر مهیا شود.

مدیر کتابخانه ۱۳ آبان گفت: بحث‌های مهمی به‌ویژه در حوزه روش تبیین و جنبه‌های کاربردی و نمونه‌های آن در هر سه بخش تفسیر، تاویل و تفصیل احکام متناسب با شرایط زمانی و مکانی وجود دارد. 

رهبری با اشاره به این‌که سیدحمیدرضا میرعظیمی، مدرس حوزه و دانشگاه، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، عضو انجمن حکمت و فلسفه و عضو انجمن عرفان ایران است، بیان کرد: در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر میردامادی و دکتر واحد یاریجان به نقد اثر و سیدحمیدرضا میرعظیمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران به تشریح اثر خواهند پرداخت.

آیین رونمایی از کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» از ساعت ۳۰/۹ دوشنبه ( ۲۷ آبانماه) در سالن شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران ـ جنب ورودی حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار می‌شود

نظر شما