شناسهٔ خبر: 6753 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک هنرمند: سینمای دینی از حضور مستمر افراد خاص لطمه دیده است

بازیگر نقش «کیان» در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه»، فعالیت هنرمندان با هر نوع گرایش و نگرش را در تولید آثار سینمایی دینی ضروری دانست و گفت، این گونه سینمایی به خاطر حضور مستمر افراد خاص دچار آسیب شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ رضا رویگری نگاه سفارشی و فرمایشی در آثار سینمایی با محتوای دینی را مهمترین چالش و آسیب این گونه سینمایی برشمرد و افزود: تا زمانیکه نگاه هنرمند به تولید فیلم دینی برگرفته از احساس مسوولیت، دین و رسالت هنری نباشد، بدون شک اثرگذاری و جریان سازی، امری تهی خواهد بود.

وی گفت: یک اثر هنری حاصل «جوشش» خلاقانه هنرمند است و اثری که در شکل تولید فقط بر «کوشش» و «فرمایش» استوار باشد در القای صریح، خالص و اثرگذار مفهوم خود ناکام خواهد ماند و حاصلی جز هدر رفتن سرمایه مادی و معنوی در مسیر تعالی و توسعه هنر کشور، به همراه نخواهد داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «مسافر ری» با بیان اینکه سینمایی دینی در ارتباط صریح و بی واسطه با روح معنوی و معتقد هنرمند شکل می گیرد، افزود: هر زمان ارتباط معنوی و اعتقادی هنرمند به هر دلیلی با اثر هنری خود قطع شود و نگاه های مادی و روزمره جایگزین آن شود، بدون شک حاصل نهایی آن محصول هنری با مفهوم سینمای دینی مغایرت خواهد داشت.

وی تاثیر آسیب سفارشی سازی را در تمامی بخش های سینمای دینی اعم از نگارش فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری قابل رصد دانست و ادامه داد: سینمای متعهد، هنری است که ابتدا با اعتقاد ناب هنرمند گره خورده باشد و مسلم است که نمی توان انتظار کاری غنی و تاثیرگذار از هنرمندی را داشت که خود در ارتباط گیری با محتوا و مضمون اثر دچار آسیب و چالش است.

رویگری حضور افراد خاص در بدنه تولید سینمای دینی را از جمله آسیب های این گونه هنری برشمرد و خاطرنشان کرد: تا زمانیکه هنرمندان با دیدگاه ها و نگرش های مختلف نتوانند در این وادی دست به تولید آثار بزنند، نمی توان از سینمای دینی انتظار فرهنگ سازی داشت.

نظر شما