شناسهٔ خبر: 6752 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر پیشکسوت سینما: سینمای دینی در امر جریان سازی موفق نبوده است

مهدی فقیه، بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمانی(ع)» معتقد است سینمای دینی به علت ضعف پژوهشی، در امر جریان سازی و جذب مخاطب توفیقی نداشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ «مهدی فقیه» سینمایی دینی را از سخت ترین و حساس ترین گونه تولیدات هنر هفتم دانست و تصریح کرد، ضعف تحقیق و پژوهش، مهمترین آسیب در مسیر تولید کیفی آثار سینمای دینی است.

وی همچنین به حساسیت ها در به تصویر کشیدن مبانی دینی و باورهای مذهبی در یک اثر سینمایی اشاره کرد و گفت: این حساسیت ها در حقیقت محکمترین سند بر لزوم تحقیق، پژوهش و کار مطالعلاتی و کارشناسانه در مسیر تولید آثار دینی است.

بازیگر فیلم سینمایی «هور در آتش» ادامه داد: اغلب آثار سینمایی و تلویزیونی دینی با وجود هزینه های سنگین، به سبب ضعف در پژوهش و رصد منابع اطلاعاتی متفاوت، در شکل محتوا و داستان با آسیب مواجه هستند.

به گفته فقیه، در برابر این آثار، تولیداتی که با رویکرد پژوهشی و کارشناسانه دقیق ساخته اند، موفقیت چشمگیری در جذب مخاطب داشته اند.

وی همچنین فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی را نیازمند بودجه و زمان مناسب و پرهیز از تعجیل دانست و افزود: محدویت های منابع مادی و معذوریت های زمانی، اغلب به چشم اسفندیار تولیدات سینمای دینی کشور بدل شده و فقط در صورت رفع چنین آسیب هایی است که می توان شاهد تولید آثار فاخر به معنای واقعی آن در عرصه هنر هفتم کشور بود.

به گفته این بازیگر پیشکسوت، با تولید آثار سینمایی دینی برخوردار از پشتوانه پژوهشی مطلوب می توان پیامی بین المللی برای مخاطبان جهانی ارائه و اینگونه سینمایی را به زبان خاص سینمای ایران تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اما آسیب های موجود در مسیر تولید آثار دینی و فاصله داشتن تولیدات از سطح استاندارها سبب شده، سینمای دینی ایران در امر جریان سازی داخلی و فرامرزی با چالش های مختلفی رو به رو باشد.

نظر شما