شناسهٔ خبر: 6659 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آيت الله جوادی آملی: مسوولیت حوزه ارائه هنر معقول است

آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید در قم گفت: مسوولیت حوزه ارائه هنر معقول به جامعه است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار مسوولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با وی، با بیان اینکه خداوند قوه ای به هنرمندان داده است که دیگران در اختیار ندارند، افزود: اگر مطلب معقولی باشد، این کار هنرمند است که با زبان هنر و بخوبی پیام را به مخاطب منتقل کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه هنر از دیرباز مورد پذیرش بوده است، گفت: هنر خوب آن است که با عقلانیت همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه کرامت هم باید در هنر ما بیان شود، اضافه کرد: هم خوب حرف زدن و هم حرف خوب زدن مهم است و باید با استفاده از هنر دینی، زمینه رشد و تعالی انسانها و رسیدن آنها را به کمال فراهم کنیم.

وی خطاب به مسوولان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، اظهار کرد: هنر دینی را به جامعه ارائه دهید و جامعه را از راه هنر متدین کنید.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنانش گفت: به فکر فقیر بودن هنر نیست، فقرزدایی هنر است.

در این دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ارائه گزارشی از جشنواره فیلم اشراق، گفت: سعی می کنیم که در تولید محتوای هنر گام برداریم و از ظرفیتهای حوزه علمیه در این زمینه استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ˈاحمد واعظیˈ اظهار کرد: دومین جشنواره فیلم اشراق با موضوع روحانیت و حوزه روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قم برگزار می شود و آثار رسیده به این جشنواره از طلاب حوزه علمیه و مربوط به حوزه و روحانیت است.

وی گفت: هم اکنون در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شش انجمن شامل شعر، داستان، هنرهای تجسمی، مبانی نظری هنر، هنرهای تصویری و خوشنویسی مشغول فعالیت هستند.

همچنین در این دیدار رییس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: تا پایان سال جاری 100 عنوان کتاب در زمینه های ادبی، شعر، داستان، رمان و فیلمنامه به بازار نشر ارائه می شود.

حجت الاسلام علی کمساری اظهار کرد: تلاش کرده ایم با برگزاری جشنواره های فیلم، شعر و عکس اشراق کمبود جریانهای فرهنگی را جبران کرده و حوزه های مختلف هنری را پوشش دهیم تا جلوه جدیدی از تبلیغ دین با زبان هنر بازگو شود.

وی تصریح کرد: سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره فیلم اشراق نسبت به نخستین دوره آن رشد خوبی داشته است و این امر یک خیز جدیدی برای ورود به عرصه سینمای دینی است. ک/3

نظر شما