شناسهٔ خبر: 6582 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روش شناسی مطالعات اسلامی در غرب در انتظار نشر

روش‌شناسی مطالعات اسلامی در غرب مشتمل بر درس‎ گفتارهایی از پرفسور عبدالعزیز ساشادینا منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛ کارشناس پژوهش گروه مطالعات تمدنی از انتشار کتاب جدید این گروه به نام «روش شناسی مطالعات اسلامی در غرب» در آینده نزدیک خبر داد.
بنابر این گزارش، رسول نوروزی با بیان این خبر گفت: کتاب «روش شناسی مطالعات اسلامی در غرب» درس‎ گفتارهایی از پرفسور عبدالعزیز ساشادینا در باب «مطالعات آکادمیک اسلامی در غرب» است که با حمایت گروه مطالعات تمدنیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم در زمستان و بهار سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۹) ارائه شده است.

وی ادامه داد: عبدالعزیز ساشادینا در این سلسله نشست‌ها به توصیف هفت دوره از دوره‎های مطالعاتی دین‌شناسی و اسلام‌شناسی در دانشگاه‌های غرب پرداخته و متکفرین و آثار برجسته هر دوره و نیز روش‎های مطالعاتی آن‌ها را تشریح می‎نمایند.

 وی تصریح کرد: در انتهای هر فصل، پرسش ها، پاسخ ها و احیاناً نقطه نظرات حاضران در جلسه، انعکاس یافته و توضیحات استاد ساشادینا هم در ذیل آن آمده است. در تکمله کتاب نیز، عبدالعزیز ساشادینا، روش‌شناسی مورد استفاده خود را تبیین کرده است.

نوروزی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه سخنرانی‌های عبدالعزیز ساشادینا و گزارش‌های وی از غرب آکادمیک، نه برآمده از تحقیقات کتابخانه‎ای، بلکه عمده سخنان ایشان با اطلاعات جزیی که در اختیار می‌گذارند، برخاسته از تجربه علمی و شناخت اتفاقات علمی از نزدیک بوده است.

نظر شما