شناسهٔ خبر: 6412 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«قرآن شناخت» منتشرشد

کتاب «قرآن‌شناخت» تاليف حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي اسدي نسب، در گروه بينش و انديشه‌ي مركز پژوهش‌هاي جوان كانون انديشه جوان منتشرشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از کانون اندیشه جوان؛ كتاب اشاره‌ای گذرا به بخشی از مهمترین مباحث و آموزه‌های برون‌قرآنی است که هدفش ارایه معارف دینی درباره مباحثی پیرامون قرآن به قشر جوان جامعه و نیز عموم مردم قرآن باور می‌باشد، آموزه‌های این اثر، از اهمیت زیادی برخوردار است و گاهی مغفول ماندن برخی از آنها، جوانان را در برابر شبهات فراروانی قرار می‌دهد، از این رو به مقتضای لزوم تدبر در قرآن، که مورد سفارش اکید خود قرآن است  لازم است این آموزه ها که به منزله مقدمه تدبر است به خاطر سپرده شود.
مجموعه مباحثی که در فصل‌های این کتاب بررسی می‌شود، حائز اهمیت فراوان است؛ زیرا شناختی کلی از قرآن ارائه می‌دهد که چراغ راه آشنایی عمیق‌تر نسبت به معارف برونی و درونی قرآن شمرده می‌گردد و ما را برای فهم و تفسیر قرآن آماده می‌سازد.
آری! قرآن کتاب هدایت و روشنگر مسیر سعادت و بیانگر تمام آنچه که بشریت به آن نیازمند است، می‌باشد. قرآن، معجزه جاودان جهانی و سند حقانیت دین اسلام است. قرآن، راه فطرت را به روی انسان گشوده و دین مبتنی بر فطرت را، به طور مشخص، برای او بازگو کرده است. قرآن راهی مطمئن و قابل اعتماد در جهان شناسی و جهان بینی است. قرآن، تنها منبع دست نخورده‌ای است که اسلام راستین را به ما می‌نمایاند و در آن هیچ گونه تحریف راه نیافته است. قرآن قانونی کامل و بی نقص را در زندگی بشر بیان می‌کند.
این کتاب دارای چهار بخش: مبانی صدوری قرآن؛ تاریخ قرآن؛ اهداف و قلمرو قرآن؛ قرآن، عقل و علم مي‌باشد كه در چهارده فصل گرد آمده است و تلاش شده تا این مباحث به شکل متوسط و روان،  تهیه گردد این عنوان‌های از این قرا است: اصطلاح علوم قرآنی؛ واژه قرآن و اطلاعات آماری؛ انس با قرآن؛ وحیانیت قرآن؛ نزول قرآن؛ جمع قرآن؛ قرائات قرآن؛ تحریف‌ناپذیری قرآن؛ اعجاز قرآن؛ رسالت و اهداف قرآن؛ جاودانگی و جهانی بودن قرآن؛ عقل‌مداری آموزه‌های قرآن؛ علم‌مداری قرآن؛ شفابخشی قرآن.

نظر شما