شناسهٔ خبر: 6361 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کاوش‌های نظری در باب الهیات و تمدن منتشر می‎شود

کاوش‌های نظری در باب الهیات و تمدن با بررسی امکان انجام مطالعات تمدنی در موضوعات اسلامی منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسکا؛ کارشناس پژوهش گروه فرهنگ و تمدن اسلامی از انتشار یکی از آثار این گروه به نام «کاوش های نظری در باب الهیات و تمدّن» در آینده نزدیک خبر داد.
بنابر این گزارش، رسول نورورزی با بیان اینکه این اثر تالیف حجت الاسلام حبیب الله بابایی، مدیر گروه فرهنگ و تمدن اسلامی است، گفت: هدف مولف از این مجموعه نوشتارها، انجام کاوش های نظری و تأملات فکری دربارۀ امکان انجام مطالعات تمدنی در موضوعات اسلامی، و مطالعات اسلامی در موضوعات تمدنی بوده است.

وی ادامه داد:حجت الاسلام بابایی در این کتاب، تلاش‌های مشابه در فرهنگ های دینی دیگر، مانند مسیحیت و یهودیت را نیز مورد توجه قرار داده و تجربیات آکادمیک آن‌ها در ایجاد نسبت میان «دین، فرهنگ، و تمدن» به نخبگان تمدن اندیش ایرانی را گزارش کرده است.

نوروزی یادآور شد: تلاش حجت الاسلام بابابی در این اثر این است که پرسش های مشابه و پاسخ های ممکن به مثابه تجربیات فکری دغدغه مندان دین و الهیات، همواره نصب العین متفکران مسلمان باشد تا از خطاهای پیش آمده دور باشند و از ظرفیت های به دست آمده بهره ببرند و همچنین برای کسب دوبارۀ آن تلاش بیهوده انجام ندهند.

نظر شما