شناسهٔ خبر: 6225 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی دبیرخانه ارتباط حوزه و جهاد دانشگاهی در راستای اهداف سند تحول

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه و جهاد دانشگاهی با اهداف و برنامه‌های مندرج در سند تحقق راهبردی جهاد دانشگاهی در قم افتتاح و تشکیل شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم؛ محمد ابراهیم فقیه‌زاده در مراسم آغاز به کار دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه علمیه و جهاد دانشگاهی در قم، با اشاره به برنامه‌ها و اهداف ایجاد این دبیرخانه دائمی افزود: با توجه به اتفاقات اخیری که در جهان اسلام در حال رخ دادن است کار دو جانبه میان حوزه علمیه و جهاد دانشگاهی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه حضور فرقه‌های مختلف به خصوص در جریان بیداری لزوم استفاده از متخصصین متعهد که درد دین دارند را مضاعف می‌کند تصریح کرد: مرجعیت شیعه توانسته با بسیاری از زمینه‌های انحراف مبارزه کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: در جامعه علمی و مهندسی کشورهای اسلامی، معماری آن‌ها و نوع نگاه به مناسک می‌طلبد که در حوزه علمیه قم با موضوع‌شناسی جهادگران دانشگاهی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

فقیه‌زاده ایجاد مسائل مستحدثه در مقوله درمان را از دیگر اهداف ایجاد دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه و جهاد دانشگاهی ذکر کرد و گفت: در تمام ابعاد مختلف اعم از تجهیزات پزشکی و تکنیک‌های درمانی بیماران که به نوعی می‌تواند زندگی افراد را مورد تاثیر قرار دهد وجود فقها می‌تواند بسیاری از مشکلات جانبی را برطرف کند.

وی در ادامه به برگزاری همایش فرهنگ جهادی و جهاد علمی اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری همایش فرهنگ جهادی و جهاد علمی که 28 و 29 مهرماه در تهران و همزمان در قم برگزار می‌شود بهره‌گیری از رهنمودهای علما و مراجع شیعی در انجام پژوهش‌های کاربردی ضروری است.

نظر شما